بیانیه مشترک حزب‌الله و اَمَل در مورد رویدادهای لبنان

بیانیه مشترک حزب‌الله و اَمَل در مورد رویدادهای لبنان
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 22:13

بیانیه مشترک دو جنبش شیعی حزب‌الله و امل در مورد تازه‌ترین رویدادهای سیاسی و امنیتی لبنان به ویژه حوادثی همچون تخریب اموال عمومی و رفتارهای آشوبگرانه در بیروت و دیگر شهرهای این کشور منتشر شد.

العالم ـ لبنان

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، این بیانیه که پس از نشست چهارشنبه شب شماری از فرماندهان این جنبش‌ها در بیروت صادر شد شامل چهار بند به شرح زیر است:

الف – هرگونه تعرض و توهین به مقام‌ها و رهبران دینی و تاریخی و شخصیت‌های ملی که نمادهای بزرگ مردم لبنان به شمار می روند، محکوم می‌کنیم.

ب - نسبت به تداوم فعالیت‌های آشوبگرانه و صحنه‌های خشونت آمیز و اعلامیه‌هایی که مردم را علیه یکدیگر تحریک می کند و باعث ایجاد فتنه در مناطق مختلف می شود، هشدار می دهیم. جوانان را از ویدیوهایی که در فضای مجازی منتشر و باعث از بین رفتن امنیت و ایجاد آشوب می شود برحذر می داریم و مردم، مقام‌ها و رهبران را به هوشیاری، تعقل و تدبر در خصوص پیامد و عاقبت چنین رفتارهایی دعوت می کنیم.

ج - همه مردم به خصوص طرفداران جنبش های امل و حزب‌الله را به آگاهی و دنبال نکردن شایعه ها دعوت می کنیم که ترویج آن ها باعث ایجاد فتنه بین فرزندان لبنان خواهد شد.

د - از نیروهای نظامی و امنیتی می خواهیم با عاملان حوادث آشوبگرانه و هر نوع تجاوز به اموال عمومی و خصوصی و بستن راه‌ها و توهین به عابران با قاطعیت و به شکل مناسب برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز «نبیه بِرّی» رییس مجلس و رهبر جنبش شیعی امل نسبت به افزایش شعارهای خطرناک مذهبی و طایفه ای از طرف نفوذی‌ها در لبنان هشدار داد و تاکید کرد: هیچ گونه حمایت سیاسی، قضایی و سازمانی برای کسانی که وحدت و امنیت ملی لبنان را به خطر می اندازند، وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها