حمایت کوبا از ونزوئلا و نیکاراگوئه در برابر فشارهای آمریکا

حمایت کوبا از ونزوئلا و نیکاراگوئه در برابر فشارهای آمریکا
يکشنبه 1 دی 1398 - 10:50

دولت کوبا بر حمایت‌هایش از ونزوئلا و نیکاراگوئه در برابر فشارهای آمریکا تاکید و تصریح کرد کودتا در کشورهای این منطقه از جمله بولیوی با همکاری سازمان کشورهای قاره آمریکا بوده است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، « میگل دیاز کانل » رئیس‌جمهوری کوبا دیروز (شنبه ۳۰ آذر) در مجمع عمومی این کشور با انتقاد از سیستم نئولیبرالیسم در آمریکای لاتین، گفت: اکنون می‌بینیم که نئولیبرالیسم در کشورهایی همچون کلمبیا و شیلی نمی‌تواند نیازهای اجتماعی مردم را برآورده کند و آنها را به سوی فقر کشانده است.

دیاز کانل در این نشست که مانوئل مارئو وزیر گردشگری پیشین کوبا به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، افزود: پس از چهار سال، می‌بینیم که اجرای سیاست‌های نئولیبرالی چه وضعیتی در آرژانتین ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری کوبا همچنین از حضور آلبرتو فرناندز در سمت ریاست جمهوری آرژانتین استقبال کرد.

او از نقش سازمان کشورهای قاره آمریکا در تشدید تنش های آمریکای لاتین و اقدامات علیه ونزوئلا و نیکاراگوئه انتقاد و کودتا در بولیوی علیه اوو مورالس با همکاری سازمان کشورهای قاره آمریکا را محکوم کرد.

این مقام ارشد کوبا در ادامه از مقامات برزیل خواست به حقوق سیاسی لولا داسیلوا رئیس جمهوری پیشین این کشور که پیشتر به اتهام فساد مالی بازداشت و به تازگی آزاد شده، احترام بگذارند.

دیاز کانل همچنین اضافه کرد: روابط هاوانا با کشورهای قاره آفریقا و آسیا و روسیه و چین رو به توسعه بوده و دولت به دنبال حفظ و گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با آنهاست.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری کوبا پیشتر ضمن محکوم کردن سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورهای چپ‌گرای آمریکای لاتین تاکید کرده بود، آمریکا همچنان برای کسب منابع و دارایی کشورهای چپ‌گرای آمریکای لاتین دندان تیز کرده و پس از ۶۰ سال محاصره اقتصادی، تجاوز و تهدید، دیگر چه کاری می‌خواهند علیه هاوانا انجام دهند؟ کوبا و مردمش را نمی توان تسلیم کرد.
وی گفته بود، آمریکا به هر اقدامی علیه ونزوئلا دست زده و بار دیگر تجاوزات جنایتکارانه‌اش علیه کوبا را در کشوری دیگری تکرار می کند. از جمله این تجاوزهای آمریکا می توان به تروریسم دولتی و تهدید کردن برخی کشورها برای از بین بردن وحدت منطقه ای اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها