سه فعال حقوق بشر در زندان‌های سعودی دست به اعتصاب غذا زدند

سه فعال حقوق بشر در زندان‌های سعودی دست به اعتصاب غذا زدند
دوشنبه 2 دی 1398 - 11:41

سه فعال حقوق بشر عربستانی در روزهای گذشته در اعتراض به نقض حقوق خود در زندان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

العالم - عربستان سعودی

سه تن از فعالان حقوق بشر زندانی در عربستان در اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشت و عدم برگزاری دادگاه و همچنین سوءرفتار با آنها، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

صفحه توئیتری «معتقلی الرأی» که به امور بازداشت شدگان در عربستان می‌پردازد، نوشت که «خالد العمیر» که از ژوئن ۲۰۱۸ برای چندمین بار بازداشت شده، از روز یکشنبه (دیروز) دست به اعتصاب غذا زده است. او در سال ۲۰۰۹ نیز به علت شرکت در راهپیمایی ضد اسرائیلی و در دفاع از مردم غزه در ریاض، بازداشت شده بود.

خالد العمیر در نامه‌ای نوشته است که به دلیل طولانی شدن مدت بازداشتش دست به اعتصاب غذا زده و گفته است که باید با وکیل بین‌المللی سریعا دیدار کند.

این فعال حقوق بشر از دیگر بازداشت شدگان نیز خواسته است تا دست به اعتصاب غذا زده و شرایطی که در آن قرار دارند را نپذیرند. او تنها راه رسیدن به حقوق قانونی بازداشت شدگان را اعتصاب غذا عنوان کرد.

در همین حال «ولید ابوالخیر» وکیل و «رائف بدوی» فعال حقوق بشر نیز از ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) اعتصاب غذا کرده‌اند. آنها به شرایط نگهداری خود در انفرادی اعتراض دارند.

حساب معتقلی‌الرأی در ادامه از کاربران توئیتر خواسته تا با هشتک #إضراب_سجناء_الرأی (اعتصاب زندانیان عقیده) با اعتصاب کنندگان ابراز همبستگی کنند.

«ولید ابوالخیر» مؤسس «دیده‌بان حقوق بشر سعودی» است که از سال ۲۰۱۴ به اتهام «توطئه علیه حکومت» به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. «رائف بدوی» مؤسس وبسایت «لیبرال‌های سعودی» نیز در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ سال زندان و ۱۰۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

تا کنون هیچ یک از مقامات سعودی واکنشی به اعتصاب غذای این سه نفر نکرده‌اند. عربستان سعودی هیچ گاه تعداد زندانیان حقوق بشری را اعلام نکرده و به هیچ یک از نهادهای بین‌المللی نیز اجازه دیدار یا اطلاع از احوال زندانیان را نمی‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها