عراق و لبنان و پیروزی حتمی در جنگ هوشمند

عراق و لبنان و پیروزی حتمی در جنگ هوشمند
دوشنبه 2 دی 1398 - 20:04

می گویند آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان مرتجع آنها در جهان عرب از جمله عربستان و امارات حال که مطمئن شده اند که نقشه هایشان برای موج سواری روی موج اعتراضات مردمی در عراق و لبنان با استفاده از ابزارهای جنگ نرم، موفقیت آمیز بوده است، به خود می بالند که توانسته اند بر محور مقاومت غلبه کنند.

العالم - در گوشی

ما می گوییم آمریکا اگر تصور می کند که با تشدید ناآرامی در کشورهای عضو محور مقاومت و موج سواری روی موج اعتراضات مردمی آنهم با استفاده از ابزارها و محافل شناخته شده ای مثل سفارت خانه ها و عناصر تکفیری و پسمانده های حزب بعث، شرایط برای ضربه زدن به محور مقاومت مساعد شده است، سخت در اشتباه است.

ظاهرا آمریکا تصور می کند شرایط فعلی منطقه شبیه شرایط آن در سال 2006 است. این کشور در آن سال به رژیم صهیونیستی دستور داد که برای ریشه کن کردن حزب الله لبنان و یکسره کردن کار آن، به لبنان حمله کند.

همه ما به یاد داریم که در آن سال کاندولیزا رایس، وزیر خارجه وقت آمریکا با چه تکبری به یک یک کشورهای عربی که به طرز بی شرمانه ای در این تجاوز سهیم شده بودند، سفر می کرد و از درد زایمان "خاورمیانه جدید" سخن می گفت و از هر گونه تلاش برای پایان حمله به لبنان تا تحقق کامل اهداف، جلوگیری می کرد.

جنگ ژوییه 2006 به دستور آمریکا آغاز شد و واشنگتن بر اساس داده های و برداشت های خود از تحولات آن روزها، خیال می کرد که می تواند با یک ضربه کاری، حزب الله و محور مقاومت را از پای درآورد. اما بعد روشن شد که این برداشت کاملا اشتباه است و این تجاوز - بر اساس گزارش وینوگراد در 2007- تبدیل به بزرگترین شکست رژیم صهیونیستی شد.

بزرگترین اشتباه آمریکا در برخورد با منطقه خاورمیانه – که همیشه باعث شده است نقشه هایش منتهی به فاجعه و جنایت شوند – عدم آشنایی این کشور با خصلت ها و ویژگی های ملت های منطقه است. آمریکا خیال می کند که می تواند با اعمال فشارهای اقتصادی و جنگ روانی، تاریخ پر از جنایت رژیم صهیونیستی و غاصب قدس را از خاطر ملت های منطقه پاک کند و این رژیم را به عنوان رژیمی که می تواند با جغرافیا و تاریخ و آینده ما شریک شود، بر منطقه تحمیل کند.

معمولا آمریکا به طور ساده لوحانه ای مواضع دولتهای مزدور درباره رژیم صهیونیستی را به ملت ها تعمیم می دهد؛ نظیر آنچه که این روزها در محافل و دیدارهای ننگین دولت هایی مثل امارات و عربستان و بحرین و غیره صورت گرفته است. واشنگتن چنین وانمود می کند که عادی سازی روابط بین دولت های عرب و رژیم صهیونیستی در واقع عادی سازی بین اعراب و این رژیم است. در حالی که حقایق نشان می دهند که این دولت های وابسته، به رغم تلاش های فراوان هنوز از ترس ملت ها جرأت نمی کنند که به صراحت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرف بزنند. زیرا می دانند که تا چه اندازه از ملت های خود دورند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی و حکومت های مرتجع، پس از شکست در جنگ 2006 با محور مقاومت، اگر هنوز فکر می کنند که می توانند با جنگ نرم و ارتش های الکترونیک و امپراتوری رسانه ای ودستگاه های امنیتی و اطلاعاتی خود این جنگ را ببرند، سخت در اشتباهند. زیرا همان محور مقاومتی که آنها را در سال 2006 شکست داد، قبل از سلاح مسلح به نیروی آگاهی است؛ لذا جنگ هوشمندی که امروز آمریکا علیه ملت های مقاوم آغاز کرده است، جنگی از پیش باخته است.

  • منيب السائح / العالم

پربیننده ترین خبرها