دبیرکل ناتو خواستار تقویت رابطه با روسیه شد

دبیرکل ناتو خواستار تقویت رابطه با روسیه شد
سه شنبه 3 دی 1398 - 15:49

دبیرکل ناتو ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه بر اهمیت تقویت روابط این ائتلاف با مسکو تأکید کرد.

العالم- آمریکا

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ضمن اعلام آمادگی برای ملاقات با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت که ناتو باید به دنبال گفت‌وگو و تقویت روابط با مسکو باشد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان تصریح کرد که اگر «موقعیت مناسب باشد»، دیدار با پوتین امکانپذیر است و تأکید کرد علیرغم روابط دشوار کشورهای ائتلاف ناتو با روسیه، گفت‌وگو با مسکو حائز اهمیت است.

دبیرکل ناتو در این خصوص توضیح داد: «روسیه بزرگترین همسایه ما است. روسیه برای ماندن اینجاست و ما باید برای روابط بهتر با روسیه تلاش کنیم».

ناتو و روسیه در خصوص یکسری موضوعات مهم امنیتی و همچنین ساختار نظامی و سخت‌افزاری این ائتلاف در امتداد مرز روسیه با یکدیگر دچار اختلاف هستند و همین مسائل اعتماد و همکاری دو طرفه را با مانع روبرو کرده است.

«والری گراسیموف» رئیس ستادکل ارتش روسیه هفته گذشته هشدار داد که افزایش شمار و میزان رزمایش‌های ناتو در سال جاری میلادی نمایانگر آن است که ائتلاف ناتو برای یک درگیری بزرگ آماده می‌شود.

در جریان ۲ سال گذشته شمار رزمایش‌های ناتو در شرق اروپا بیشتر شده و تا ۲ برابر افزایش یافته است. مسکو درباره اقدامات ناتو در شرق اروپا نگران است و تاکید دارد که چنین اقداماتی را متوقف کند. از سال ۲۰۱۴ و پس از شدت گرفتن بحران کریمه تحرکات نظامی ناتو در مرز شرقی اروپا افزایش یافته است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها