میشل عون: امیدواریم با تشکیل دولت جدید، از بحران عبور کنیم

میشل عون: امیدواریم با تشکیل دولت جدید، از بحران عبور کنیم
جمعه 6 دی 1398 - 16:22

میشل عون، رییس جمهور لبنان فرارسیدن سال نو میلادی را به نیروهای امنیتی این کشور تبریک گفت و با اشاره به انتخاب نخست وزیر مامور به تشکیل دولت ابراز امیدواری کرد که از بحران عبور کنند.

العالملبنان

میشل عون در جمع روسای نهادهای امنیتی لبنان در کاخ بعبدا، تلاش نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات لبنان به ویژه در 70 روز گذشته که این کشور شاهد تظاهرات و حرکت مردمی بود را ستود.

عون در این دیدار، هوشیاری نیروهای امنیتی برای رفع هر نوع خلل امنیتی، مبارزه با فساد، اجرای قانون و عمل به وظیفه ملی در این زمینه را از نیروهای امنیتی کشور خواستار شد.

رئیس جمهور لبنان خاطر نشان کرد: لبنان امروز در شرایط بسیار دشواری به سر می برد و با بحرانی بی سابقه مواجه است با این حال امیدواریم که تشکیل کابینه جدید باعث بهبود تدریجی اوضاع و عبور از بحران شود و کشور به دوره رونق و شکوفایی خود برگردد.

رییس جمهور لبنان تصریح کرد که بحران اقتصادی و مالی در کشور زاییده امروز نیست بلکه عمری 30 ساله دارد و از زمانی آغاز شد که اقتصاد کشور به اقتصادی مبتنی بر گردشگری و خدمات‌رسانی تبدیل شد که باعث شد بدهی ها انباشته شود بدون آنکه این بدهی‌ها بازپرداخت شود که به همین دلیل امروز کشور شاهد کسر بودجه شدید است.

وی افزود: به همین دلیل است که امروز مردم، دولت و نهادهای لبنان مجبور به ریاضت اقتصادی شده اند لذا باید کمک کنیم تا کشور این بحران را پشت بر بگذارد.

پربیننده ترین خبرها