حمله 'شورشیان مسلح' در کنگو 20 کشته بر جای گذاشت

حمله 'شورشیان مسلح' در کنگو 20 کشته بر جای گذاشت
سه شنبه 10 دی 1398 - 12:12

حمله یک گروه شورشی در جمهوری دموکراتیک کنگو به یکی از منطقه‌های شرقی این کشور دست‌کم بیست کشته برجای گذاشت.

العالم - آفریقا

عناصر گروه شورشی موسوم به «القوی الدیموقراطیة المتحالفة» با حمله به منطقه «بنی» در شرق این کشور بیست تن از شهروندان این کشور را کشتند.

وبگاه خبری روزنامه «النهار» به نقل از منابع محلی کنگو گزارش کرد، این حمله شب‌ روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری صورت گرفته است.

در همین ارتباط، «دونات کیباوا» حاکم منطقه بنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانس پرس اعلام کرده بود: «این نیروها هجده تن از شهروندان را با سلاح سرد کشته‌اند».

«لویس سالیکوکو» یکی از مسئولان گروه وابسته به سازمان‌ جامعه مدنی در کنگو که وظیفه نظارت بر عملیات جست‌‌وجو را بر عهده دارد، در گفت‌و‌گو با فرانس پرس گزارش کرده است: «به خاطر تاریک شدن هوا،‌ فرایند جست‌و‌جو را به حالت تعلیق درآوردیم. امروز عملیات را از سر می‌گیریم. دو جسد دیگر پیدا کردیم که با احتساب این دو، مجموع کشته‌شدگان به بیست تن رسیده است تاکنون».

به دنبال این حمله، همچنین،‌ تعدادی از خانه‌ها در شرق این کشور به آتش کشیده شده‌اند و در همین ارتباط،‌ «تیدی کاتالیکو»، مسئول شبکه سازمان‌های جامعه مدنی در بینی تاکید کرد، روز شنبه به مقامات این کشور گزارش شد که افرادی مشکوک در غرب «اویشا» رویت شده‌اند».

ماه گذشته نیز،‌ در حمله‌ای مشابه، شش نفر از شهروندان این کشور کشته‌ شدند.

این کشور همچنین در معرض حملات متناوب نیروهای منتسب به گروه تروریستی داعش قرار دارد. در جریان یکی از این حملات حدود دو ماه گذشته دستکم پانزده تن کشته شدند.

جمهوری دموکراتیک کنگو در مرکز آفریقا قرار دارد و پایتخت آن «کینشاسا» است. جمهوری دموکراتیک کنگو دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ در جهان است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها