تحصن عراقی‌ها مقابل سفارت آمریکا؛ خبری از نقابداران نیست!

تحصن عراقی‌ها مقابل سفارت آمریکا؛ خبری از نقابداران نیست!
چهارشنبه 11 دی 1398 - 19:25

همه ما به خاطر می آوریم که دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، چگونه از حمله مجرمانه گروهی نقابدار به کنسولگری ایران در نجف اشرف در شب 27 نوامبر 2019 اظهار خرسندی و استقبال کرد.

العالمکشکول

نقابدارانی که به گفته شاهدان، برای حمله به کنسولگری ایران در نجف اشرف با اتوبوس به این شهر منتقل شدند.

دولت آمریکا درباره محاصره سفارت آمریکا در بغداد در روز روشن و بدون هیچ نقابی بر چهره های هزاران عراقی چه می خواهد بگوید؟

افزون بر اینکه نقابداران از مقابل سفارت آمریکا ناپدید شده اند، شخصیت ها و مسئولان معروفی که درصدر آن ها مسئولان الحشد الشعبی و نمایندگان و نمایندگان فراکسیون های بزرگ در پارلمان عراق بودند، رهبری تظاهرات مردم عراق را برعهده داشتند.

تشییع کنندگان شهدای حملات خصمانه آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در منطقه القائم نزدیک مرزهای عراق و ترکیه که پیکرهای شهدا را بر روی دوش خود حمل می کردند، از حملات آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی به خشم آمده و تظاهرات برپا شد.

در مورد کنسولگری ایران، به گروه های شرور و عناصر منحرف برای حمله به کنسولگری ایران در نجف دستوراتی داده شده بود و این حمله از قبل برنامه ریزی شده بود، ولی درمورد سفارت آمریکا در بغداد، می توان گفت که برای لحظاتی، اوضاع از کنترل برگزار کنندگان مراسم تشییع جنازه شهدای الحشد الشعبی خارج شد. ولی آن ها به سرعت توانستند خشم تشییع کنندگان را کنترل کنند.

به شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی اعلام شده بود که به سفارت حمله نکنند، بلکه مقابل آن اعتصاب کنند.

واضح است که مقایسه میان کنسولگری ایران در نجف اشرف با مساحت کم و محافظان کم و کارکنانی که تعدادشان، به اندازه انگشت های یک دست است، با سفارت آمریکا در بغداد که بزرگ ترین سفارت جهان است و شبیه شهری کوچک است که هزاران پرسنل دارد و هزاران سرباز با بالگرد و خودروهای زرهی و در واقع با یک ارتش کامل از آن حمایت می کنند، نشان دهنده میزان تنفر ملت عراق از حضور خبیث آمریکا در اراضی کشورشان است.

اما در مقابل، مردم عراق، احترام و ارزش بسیاری برای ایران قائل هستند و همین مساله باعث شده است که آمریکا خشمگین شود و به این شکل، دیوانه وار احساس دستپاچگی کند.

پربیننده ترین خبرها