جنگ توئیتری میان الحریری و جنبلاط/ شکاف میان سران 14 مارس لبنان

جنگ توئیتری میان الحریری و جنبلاط/ شکاف میان سران 14 مارس لبنان
پنج‌شنبه 12 دی 1398 - 17:38

ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و یکی از برجسته‌ترین رهبران دروزی در توئیتی با مخاطب قرار دادن سعد الحریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، وی را به توطئه چینی و زد و بند با دیگر گروه‌های سیاسی که به تخریب کشور لبنان منجر می شود متهم کرد و الحریری نیز در توئیتر پاسخ کوبنده ای به او داد.

العالم - لبنان

به گزارش العالم، با توجه به توئیت های منتشر شده از سوی دو طرف می توان تاکید داشت که میان الحریری و الجنبلاط یک جنگ لفظی و توئیتری در جریان است.

پایگاه لبنانی العهد با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از "وسیم بزی" تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: پس از ربوده شدن الحریری در نوامبر سال 2017 توسط عربستان سعودی روابط میان الحریری و الجنبلاط تیره و تار شد و الحریری به خوبی دریافت که الجنبلاط و سمیر جعجع (رئیس حزب نیروهای لبنانی) دو دوستی هستند که از پشت به وی خنجر زدند و این اختلاف روز به روز شدیدتر شد و آثار آن در زمینه استعفای الحریری از منصب نخست وزیری نیز هویدا بوده و اقدامات جنبلاط در راستای اعمال فشار به الحریری جهت واداشتن وی به استعفا بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه تاکید کرد که با اندکی تامل در موضع گیری های جعجع و جنبلاط می توان دریافت که این دو بنا به منافع مشترک، هماهنگی کاملی درخصوص برآورده کردن سیاست ها و مطالبات واشنگتن و ریاض در لبنان داشتند و حتی جنبلاط پس از استعفای الحریری بیشترین هماهنگی را با آمریکا و عربستان درخصوص تاکید بر عدم بازگشت الحریری به نخست وزیری داشت.

بزی معتقد است اختلافات میان سران "نیروهای لبنانی"، "سوسیالیست ها" و "جریان المستقبل" لبنان که از سران 14 مارس محسوب می شوند از پشت پرده به عیان منتقل شده و هم اکنون این شکاف عمیق میان سران 14 مارس کاملا آشکار است.

پربیننده ترین خبرها