روایت رسانه های خارجی از وداع پرشور مردم ایران و عراق با پیکر سردار جبهه مقاومت

روایت رسانه های خارجی از وداع پرشور مردم ایران و عراق با پیکر سردار جبهه مقاومت
دوشنبه 16 دی 1398 - 09:26

بدرقه باشکوه از پیکر چهره بین المللی مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی از عراق گرفته تا اقصی نقاط ایران رسانه های خبری خارجی همچون سی ان ان آمریکا را وادار به روایتگری از این رویداد بزرگ کرده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حضور گسترده مردم عراق در بدرقه سرداران جبهه مقاومت و ابراز نفرت از اقدام ترویستی دولت آمریکا، با واکنش متفاوت و فراگیر رسانه های بین المللی به رغم سانسور این رویداد روبه رو شده است .رسانه های آمریکایی نظیر سی ان ان با انعکاس این رویداد در عراق و ایران و نوع استقبال مردم با اسطوره مقاومت ملی و بین المللی خود ناخواسته به پوشش آن پرداخته است.

رسانه‌های پاکستان اعم از شبکه‌های خبری، مطبوعات و پایگاه‌های خبری الکترونیکی وداع میلیونی ملت ایران با پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانش را به طور گسترده بازتاب دادند.

بسیاری از رسانه‌های معتبر پاکستان و روزنامه‌های این کشور مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در شهر‌های مختلف ایران را در صفحه نخست خود به صورت تصویری به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری «سچ تایمز» نیز نوشت: میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع فرمانده نیروی قدس ایران شرکت کرده و فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

شبکه خبری "۹۲ نیوز" پاکستان با بیان اینکه میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع سردار سلیمانی در شهر‌های مختلف ایران و عراق شرکت کردند، افزود: پیکر سردار سلیمانی قرار است روز سه شنبه در زادگاهش در شهر کرمان به خاک سپرده شود.

شبکه‌های خبری پاکستان نیز در بولتن‌های خبری خود تصاویری از تشییع سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی را منتشر کردند.

مردم پاکستان نیز همزمان با تشییع سردار قاسم سلیمانی در ایران با حضور گسترده در شهر‌های مختلف این کشور از جمله شهر‌های اسلام آباد، راولپندی، لاهور و کراچی یاد و خاطره این شهدید مقاومت را گرامی داشتند.

همچنین شبکه های منطقه ای همچون الجزیره، المنار، العالم و پرس تی وی نیز بطور زنده حضور پرشور مردم تهران در پیش از ساعات آغازین مراسم تشییع سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در پایتخت را پوشش می دهند.

به گزارش ایرنا، استقبال گسترده مردم ایران از پیکر سردار جبهه مقاومت از اهواز گرفته تا مشهد و تهران حکایت دلبستگی ایرانیان به سلحشوری،‌از خودگذشتگی و وطن پرستی و ایمان سردار سلیمانی دارد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از هم‌رزمانش در جبهه مقاومت اسلامی، بامداد جمعه ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ در پی حمله هوایی متجاوزان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها