کرزی: ایران به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر کمک زیادی کرد

کرزی: ایران به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر کمک زیادی کرد
چهارشنبه 18 دی 1398 - 13:11

رییس جمهور پیشین افغانستان گفت: از کمک‌های کشورهای بزرگ همسایه مانند ایران به‌خاطر استقرار ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر قدردانی می‌کنم.

العالم - آسیا

«حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان که برای شرکت در مجمع گفتگوی تهران به ایران سفر کرده بود، در حاشیه این نشست با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

کرزی در صفحه توئیتر خود پیرامون این نشست و دیدارش با ظریف نوشت: «از قدرت‌های بزرگ و همسایگان افغانستان به ویژه ایران به‌خاطر کمک به ایجاد ثبات در افغانستان پس از فاجعه 11 سپتامبر قدردانی کردم.»

وی همچنین خواستار همکاری‌های بیشتر منطقه‌ای شد و افزود: «امیدواریم آمریکا به برجام بازگردد و اتحادیه اروپا، روسیه و چین در این راستا تلاش کنند. در همین راستا با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیداری داشتم.»

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان روز گذشته در مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای گفت: برادران ما در ایران 40 سال است که مهماندار برادران و خواهران افغان خود هستند و اجازه تعلیم و تربیت به آنها دادند. امروز ما در حالی به تهران سفر می کنیم که یک حادثه غمبار رخ داده است. مردم افغانستان درد و تاثر مردم ایران را درک می کنند چرا که این حوادث را تجربه کرده و بزرگان زیادی را در چنین حملاتی از دست داده‌اند.

وی افزود: ایران کشور مهم منطقه و همسایه افغانستان که اختلاف نظر زیادی با آمریکا داشت، در کنفرانس حضور یافت و با آمریکا و کشورهای بزرگ جهان برای ایجاد امنیت در افغانستان تلاش کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها