شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و دروغ دشمنی آمریکا با داعش

شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و دروغ دشمنی آمریکا با داعش
شنبه 21 دی 1398 - 22:31

العالم _ آمریکا

خبر:

  • دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: پیمان ناتو باید با پیوستن به ما در مبارزه با گروه داعش، در خاورمیانه کمک کند.

تحلیل:

  • آیا پس از گفته ترامپ و پیش از وی، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا مبنی بر این که داعش ساخته دست آمریکاست ، فرد عاقلی در عراق پیدا می شود که گفته های ترامپ و اعضای دولت وی را درباره خصومت آمریکا با گروه های تکفیری و در صدر آن داعش قبول داشته باشد؟
  • آیا با کشته شدن بزرگ ترین اسطوره ها و سمبل های درگیری با داعش و گروه های تکفیری در عراق یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، به گواه جهانیان و عراقی ها به ویژه اهالی مناطق غربی عراق، آیا فرد عاقلی در این کشور پیدا می شود که خصومت آمریکا با داعش را تایید کند؟
  • آیا فرد عاقلی در عراق پیدا می شود که دشمنی آمریکا با داعش را تایید کند ، درحالیکه شاهد پافشاری بر تکبر و زورگویی و تردید ترامپ و تیم او درباره ماندن ارتش آمریکا در عراق است ، با وجود اینکه پارلمان و دولت عراق، از آن ها خواسته اند که با رفع نیاز به نیروهای آمریکایی به خصوص پس از شکست داعش ، از عراق خارج کند.
  • آیا تاکید آمریکا بر اینکه حضور آمریکایی ها در عراق، به وجود داعش بستگی دارد، نشان دهنده تصمیم قبلی آمریکا در طولانی تر کردن عمر داعش به منظور مشروعیت بخشیدن به حضور غیرقانونی آن در عراق نیست؟!
  • آیا درخواست ترامپ از ناتو برای استقرار در عراق، نشان دهنده دستپاچگی و ضعف نیروهای منفور آمریکایی در عراق پس از مخالفت عراق با آن ها و تلاش برای سهیم کردن ناتو در خطرات با آن نیست؟
  • آیا پافشاری آمریکا در کشاندن ناتو به عراق، نشان دهنده سیاست تحمیل واقعیت موجود با زور و قرار دادن ناتو در جبهه ای متشکل از عوامل آمریکا و رژیم اسرائیل در منطقه از جمله عربستان و امارات و بحرین نیست و این محوری است که آمریکا و غرب و رژیم اسرائیل از آن برای مقابله با محور مقاومت و محور ملت ها استفاده می کند.
  • مساله ی مهم دیگری که سیاستمداران آمریکایی وابسته به جبهه راست گرایان صهیونیست افراطی از جمله افرادی مثل ترامپ و پمپئو و پنس واطرافیانشان غافلند، ماهیت ملت عراق است که با سلطه و وابستگی مخالفند و این ماهیت، همان چیزی است که همه طرح های جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی را علیه عراق به شکست می کشاند.
  • ملت عراق هرگز در محوری که از "اسرائیل" و عربستان، بحرین و امارات تشکیل شده، نبوده و هرگز نخواهد بود، اما درمحوری که با قضیه فلسطین و جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت خصومت کند، قرار نخواهد گرفت، زیرا ملت عراق، بخشی اصیل از محور مقاومت است و کسانی که ترامپ و پمپئو تلاش می کنند تا آن ها را به عنوان نمایندگان ملت عراق معرفی کنند از جمله طرفداران اسرائیل و آمریکا و مزدوران سفارت خانه ها و گروه های بعثی و داعشی، اینها جز مشتی اراذل و اوباش نیستند!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها