اختلاف ژاپن و سئول بر سر مساله کار دوران جنگ حل نشده باقی ماند

اختلاف ژاپن و سئول بر سر مساله کار دوران جنگ حل نشده باقی ماند
چهارشنبه 25 دی 1398 - 19:29

وزیران امور خارجه ژاپن و کره جنوبی موفق نشدند اختلافاتشان بر سر مساله کار دوران جنگ جهانی دوم را که موجب سردی روابط دوجانبه شد، کاهش دهند.

العالم ـ آسیا

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، روز سه شنبه توشیمیتسو موتگی و کانگ کیونگ وا وزرای خارجه ژاپن و کره جنوبی، پس از ملاقاتشان با وزیر خارجه آمریکا، در نزدیکی سانفرانسیسکو با هم گفت و گو کردند.

موتگی درخواست ژاپن مبنی بر اقدام مسئولانه کره جنوبی برای اصلاح نقض قوانین بین المللی به دنبال صدور احکام دادگاه آن کشور و ارائه پیشنهادی برای حل و فصل این مسئله را تکرار کرد اما طرف کره جنوبی پیشنهاد جدیدی را مطرح نکرد و اختلافات دو طرف همچنان باقی ماند.

این وزیران همچنین مواضع خود در مورد کنترل های سختگیرانه تر ژاپن بر صادرات مواد دارای فناوری پیشرفته به کره جنوبی را تکرار کردند.

به گزارش ایرنا، در سال ۲۰۱۸، دادگاه عالی کره جنوبی حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه شرکت های ژاپنی به کسانی که می گویند طی جنگ جهانی دوم مجبور به کار کردن برایشان شده اند، غرامت بپردازند دولت ژاپن مدعی است که حق ادعای غرامت در موافقتنامه دوجانبه سال ۱۹۶۵ حل و فصل شده است.

در اواخر ماه میلادی گذشته، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی برای اولین بار در ۱۵ ماه گذشته دیدار کردند و بر سر ضرورت حل و فصل مسئله کار دوران جنگ ازطریق ادامه گفت و گوها موافقت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها