شیخ نعیم قاسم: راه سردار سلیمانی با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت

شیخ نعیم قاسم: راه سردار سلیمانی با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت
چهارشنبه 25 دی 1398 - 22:20

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر ناکامی آمریکا برای پایان دادن به راه و روش سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد، سردار یک فرمانده میدانی محور مقاومت بود و خود یک نقشه برای آزادسازی داشت و با ترور ایشان، این طرح از بین نخواهد رفت بلکه با قدرت و توان بیشتری ادامه خواهد یافت.

العالم ـ لبنان

شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان که در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری "العهد" لبنان سخن می‌گفت، با اشاره به حضور میلیونی در تشییع جنازه سردار سلیمانی اعلام کرد: در هیچ دورانی، هرگز شاهد برگزاری چنین مراسم تشییعی در مناطق مختلف ایران و عراق نبوده‌ایم.

وی افزود:حضور در مراسم تشییع، محدود به کسانی که گفته می‌شود حامی شخص حاج قاسم بودند یا او را دوست داشتند نبود بلکه تمام قشرها را در مراسم شرکت کردند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد:حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات خود، دستاوردهای زیادی داشت و بخشی از برنامه‌اش بیرون راندن نظامیان آمریکایی از منطقه بود و شهادت ایشان عاملی برای تصمیم‌گیری جهت اخراج آمریکایی‌ها شد که این خود می‌تواند دستاوردهای گسترده‌ای برای کشورهای منطقه بدنبال داشته باشد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اساس ترور شهید سلیمانی، ماهیت و شرایط جدیدی را در منطقه بوجود آورد که هیبت آمریکا را درهم شکست و این امر زمینه خروج نظامیان آمریکایی را از منطقه فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، اشاره شیخ قاسم به این مساله پس از آن روی‌ می‌دهد که پارلمان عراق ۱۵ دی ماه به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق توسط نیروهای خارجی شد.

معاون سید حسن نصرالله در پایان اعلام کرد: آمریکایی‌ها با ترور حاج قاسم می‌خواستند، طرح آزادی فلسطین و استقلال منطقه را متوقف کنند، اما روشن شد که اقدام آن‌ها موجب روی کار آمدن هزاران حاج قاسم سلیمانی جدید و ادامه یافتن این مسیر خواهد بود.

سپهبد سلیمانی فرمانده سپاه قدس و المهندس به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها