ظریف در دیدار با «بورل» بدعهدی‌ها اروپایی‌ها را متذکر شد

ظریف در دیدار با «بورل» بدعهدی‌ها اروپایی‌ها را متذکر شد
پنج‌شنبه 26 دی 1398 - 11:44

وزیر امور خارجه ایران در دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهایشان را مردود خواند.

العالم - ایران / سیاسی

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز (پنجشنبه) در دهلی‌نو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که برای نخستین بار پس انتصاب بورل انجام می‌شد، ظریف انتصاب وی به این سمت را تبریک گفت و آمادگی خود را برای همکاری نزدیک با او اعلام کرد.

در ادامه ظریف در یک گفتگوی صریح و مستند و با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهای آنها را مردود خواند و خواستار تصحیح رفتار آنان در قبال ایران و برجام شد.

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را فعال کردند. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و سخنگوی وزارت خارجه آغاز فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام از سوی 3 کشور اروپایی را انفعالی و از موضع ضعف برشمرد و تصریح کرد: به بدعهدی و اقدامات غیرسازنده 3 کشور اروپایی با جدیت و قاطعیت پاسخ می‌دهیم.

وزیر خارجه ایران که در دهلی‌نو به سر می‌برد پیش از این نیز با وزرای خارجه روسیه، دانمارک، استونی و هند، نخست وزیر هند، وزیر مشاور در امور خارجی آلمان و مشاوران امنیت ملی هندوستان و افغانستان دیدار و گفتگو کرده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها