ایجاد گذرگاه های مرزی جدید میان آذربایجان و ایران در دستور کار باکو

ایجاد گذرگاه های مرزی جدید میان آذربایجان و ایران در دستور کار باکو
يکشنبه 29 دی 1398 - 21:37

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان گفت: ایجاد گذرگاه های مرزی جدید میان جمهوری آذربایجان و ایران بررسی می شود.

العالم ـ آسیا

الچین قلی اف فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در پایان دیدار با سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ایران در شهر آستارای جمهوری آذربایجان، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقایسه با یک سال قبل تردد مردم و وسایل نقلیه از گذرگاه های مرزی دو کشور افزایش قابل توجهی یافته است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ایجاد گذرگاه های مرزی جدید میان جمهوری آذربایجان و ایران در دست بررسی است، افزود: این مساله همچنین موضوع مذاکرات دولت دو کشور می باشد.

قلی اف با اشاره به این که توسعه ارتباط مرزی در زمینه های مختلف در دستور کار جمهوری آذربایجان و ایران است، تلاش های انجام گرفته در این زمینه را نشانه سطح روابط خوب دو کشور همسایه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان همواره ما را مامور توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در حوزه حفاظت از مرزهای مشترک دو کشور کرده و ما هم با تلاش های مضاعف در زمینه اجرای این دستور رییس جمهوری اقدام می کنیم.

قلی اف ضمن ابراز رضایت از دیدار کاری امروز (یکشنبه) با سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ایران گفت : دیدار با هیات مرزبانی ایران در شرایط روابط دوستی و برادری برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها