نماینده اردنی: آمریکا ما را برای قطع رابطه با سوریه تحت فشار قرار داد

نماینده اردنی: آمریکا ما را برای قطع رابطه با سوریه تحت فشار قرار داد
دوشنبه 30 دی 1398 - 16:56

یک نماینده پارلمان اردن گفت که چرا آمریکا کشورهای جهان از جمله اردن را برای قطع رابطه با دولت سوریه تحت فشار قرار داد و کسی اعتراض نکرد؟

العالم - اردن

«طارق خوری» نماینده پارلمان اردن، به معترضان مصوبه روز گذشته پارلمان در خصوص لغو قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی گفت که چرا رفتار آمریکا را از یاد برده‌اند.

به نوشته وبگاه عمون، پس از تصویب طرح منع واردات گاز از سرزمین اشغالی در پارلمان اردن، برخی از این مصوبه انتقاد کرده و مدعی شده‌اند که مصوبات داخلی نمی‌تواند توافقنامه‌های بین‌المللی را زیر پا بگذارد.

در واکنش به این انتقادات، «طارق خوری» نماینده پارلمان اردن خطاب به منتقدین گفت: «چرا آمریکا قانونی را تصویب کرد که بیشتر کشورهای جهان از جمله اردن را به توقف همکاری تجاری با سوریه مجبور می‌کرد؟»

او افزود: «حتی کشورهایی که با طرف سوری توافقات تجاری در زمینه‌های انرژی و حمل و نقل و کالا و خدمات داشتند، مجبور شدند [قرادادشان را لغو کنند] و در آن زمان کسی از توافقات و قوانین تجارت جهانی و غیره حرفی نزد؟ اما اکنون بخاطر توافق گاز [با اسرائیل] به ما اعتراض می‌کنند.»

این نماینده پارلمان اردنی در ادامه گفت: «بلای یهودیان داخلی بدتر از یهودیان خارج است.»

پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام پارلمان اردن روز یکشنبه (دیروز) طرح ممنوعیت خرید گاز از رژیم صهیونیستی را به اتفاق آرا تصویب و آن را به دولت احاله کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها