اعتراف نظامیان صهیونیست به خشونت عامدانه علیه کودکان فلسطینی

اعتراف نظامیان صهیونیست به خشونت عامدانه علیه کودکان فلسطینی
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 17:15

چند نظامی صهیونیست به سازمان‌های حقوقی در فلسطین اشغالی گفتند که کودکان فلسطینی روزانه مورد خشونت آنها قرار می‌گیرند.

العالم _ فلسطین اشغالی

سازمان حقوق بشری «شکستن سکوت» در فلسطین اشغالی اخیراً اسنادی را از اظهارات نظامیان صهیونیستی منتشر کرد که در آن به بی‌رحمی‌ها و قساوت‌های روزانه علیه فلسطینیان اعتراق می‌کنند.

شبکه «راشاتودی» گزارش داد، حداقل سی نظامی صهیونیست در این اعتراف‌ها از بدرفتاری با کودکان و افراد کم سن‌وسال فلسطینی، توسل خودسرانه به خشونت، هدف گرفتن عمدی کودکان و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی صحبت کرده‌اند.

بر این اساس، اعتراف‌های نظامیان صهیونیست نشان می‌دهد که نه تنها عامدانه کودکان فلسطینی مورد خشونت افسارگسیخته قرار می‌گیرند بلکه در زمان عملیات‌های نظامی، درگیری با گروه‌های مقاومت فلسطینی یا وقوع تیراندازی، هیچگونه حفاظتی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

راشاتودی در ادامه به گزارش دو گروه حقوق بشری دیگر اشاره می‌کند که در آن تاکید شده ارتش رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی در حوزه کودکان فلسطینی را نقض کرده، آنها را در سلول انفرادی حبس کرده و مورد آزار و سوءاستفاده قرار می‌دهد.

بر این اساس، نظامیان صهیونیست آسیب زیادی را به کودکان فلسطینی بازداشت شده وارد می‌کنند و برای اعتراف گرفتن از آنها از ابزارهای مختلفی مانند غل‌وزنجیر استفاده می‌کند و هیچگونه دسترسی حقوقی به وکیل برای آنها در نظر نمی‌گیرد.

خشونت عامدانه صهیونیست ها علیه کودکان فلسطینی

راشاتودی سپس به تظاهرات فلسطینیان ساکن روستای «نبی صالح» در کرانه باختری اشاره کرده و گفت آنها به تجاوز تدریجی شهرک‌نشینان صهیونیست به منابع آبی خود اعتراض کردند اما نظامیان صهیونیست با ورود خانه‌های فلسطینیان، آنها را با زور و خشونت بازداشت می‌کنند.

پیشتر، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد بود که ارتش و پلیس اسرائیل به صورت هدفمند با کودکان فلسطینی بدرفتاری کرده و در بسیاری از موارد آنها را شکنجه می‌دهد و به زبان عبری از آنها بازجوئی کرده و انتظار دارند که آنها نیز به عبری اعتراف کنند.

اواسط تابستان گذشته، «جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان» در بیانیه‌ای مطبوعاتی فاش کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تا نیمه تابستان، شانزده کودک فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها