هشدار رئیس کمیسیون اروپا در داووس به بسته‌شدن درهای چندجانبه‌گرایی

هشدار رئیس کمیسیون اروپا در داووس به بسته‌شدن درهای چندجانبه‌گرایی
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 15:26

رئیس کمیسیون اروپا امروز(چهارشنبه دوم بهمن‌ماه) در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد معروف به نشست داووس در سوئیس، درباره بسته شدن فرصت‌های چندجانبه‌گرایی در جهان هشدار داد.

العالم ـ اروپا

« اورسولا فون درلاین »، نشست داووس را که ۵۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد، نماد چندجانبه‌گرایی، همکاری ملت‌ها و تبادل نظر درباره آینده جهان توصیف کرد و گفت: برخی ادعا می‌کنند که تاریخ انقضای نظام جهان گذشته است؛ چه باور کنیم یا نه، هر روز با چالش‌های متعددی مواجه هستیم.

به گفته این سیاستمدار اروپایی، مساله درباره یک رئیس جمهوری به خصوص، یک کشور و یا یک جریان نیست؛ بلکه پدیده‌ای جهانی است که به اعتقاد او توسط عقاید شخصی هدایت می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: اوضاع اقتصادی در حال تحول است، مردم نگران آینده کسب‌وکار و زندگی خود هستند. آنها به همه قوانین نظام بین‌الملل پایبندند اما فارغ از میزان تلاششان، احساس می‌کنند که دنیا به سرعت در حال متحول شدن است.

به گفته فون درلاین، برای مقابله با این معضل دو راه حل «انزوا» و «همگرایی» وجود دارد. مسیر انزوا از نظر او شامل تحریک حس ملی‌گرایی و تاکید بر قرائت ما و آنها و مسیر همگرایی شامل همکاری، جمع‌کردن نخبگان دور یک میز، نوآوری و ایجاد مشاغل پایدار می‌شود.

به گزارش ایرنا، او تصریح کرد که مردم به دنبال مسیر دوم هستند؛ آنها برای تغییر آمادگی دارند اما مایلند که زندگی مناسبی داشته باشند.
این مقام اتحادیه اروپا افزود: تحولات پرسرعت نظام بین‌الملل اینک به یک رهبری نیاز دارد که آن را به مرحله بعد هدایت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها