حزب الدعوه عراق برای تظاهرات ضد آمریکایی فردا فراخوان داد

حزب الدعوه عراق برای تظاهرات ضد آمریکایی فردا فراخوان داد
پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 - 20:59

حزب الدعوه عراق از آحاد مردم این کشور خواست در تظاهرات ضد آمریکایی فردا مشارکت فعالی داشته بشند.

العالم - عراق

حزب «الدعوه» عراق به رهبری «نوری المالکی» طی فراخوانی از مردم این کشور حامیان این حزب خواست فردا در تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی مشارکت کنند.

این حزب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشارکت در تظاهرات میلیونی فردا در واقع پیام مردم عراق است با این مضمون که آن‌ها خواهان استقلال و حفظ حاکمیت ملی عراق در برابر هرگونه حضور نظامی آمریکا و غیر آمریکا هستند».

حزب نوری المالکی در بیانیه خود حضور نظامیان تروریست آمریکایی در عراق را بعد از تصمیم پارلمان و درخواست دولت عراق غیر قانونی و ادامه این حضور را غیر موجه دانست.

به دنبال حمله تروریستی آمریکا به کاروان حامل سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الشحدی الشعبی در سیزدهم دی و شهادت آن‌ها، پارلمان عراق حضور نظامیان آمریکایی در این کشور را با توجه به پایان جنگ علیه داعش، غیرقانونی و غیرضروری خواند و از دولت خواست درخواست استمداد از واشنگتن را لغو کند.

این اقدام تروریستی آمریکا موجی از اعتراض‌ها و احساسات ضد آمریکایی به راه انداخته است به گونه‌ای که قرار است فردا (جمعه) تظاهرات میلیونی در اعتراض به اقدامات تروریستی آمریکا و حضور نظامی این کشور در عراق برگزار شود. فراخوان این تظاهرات را «مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق و رئیس فراکسیون «سائرون» داده است.

حزب الدعوه عراق تأکید کرده، مشارکت گسترده مردم این کشور از همه قوم و کیش در تظاهرات فردا نشان خواهد داد که مردم عراق در مورد مواضع، اهداف و تمامیت ارضی خود موضع مشترک داشته و متحد هستند.

جنبش النجباء عراق، جنبش عصائب اهل الحق و ائتلاف فتح این کشور اعلام کرده‌اند که در تظاهرات فردا (چهارم بهمن) مشارکت خواهند کرد. این تظاهرات در شهر بغداد، پایتخت عراق و سایر شهرها برگزار خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها