ارتش سوریه در آستانه ورود به «معره النعمان» ادلب

ارتش سوریه در آستانه ورود به «معره النعمان» ادلب
شنبه 5 بهمن 1398 - 10:43

نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در دو محور جنوب و جنوب شرق استان «ادلب» در شمال سوریه توانستند راه خود را برای ورود به دروازه شرقی شهر راهبردی "معرة النعمان" باز کنند.

العالم _ سوریه

پایگاه خبری روسیا الیوم جمعه شب از پیشروی نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر «معرة النعمان» در استان ادلب خبر داد.

روسیا الیوم به نقل از یک منبع گفت: «نیروهای ارتش سوریه تنها سه کیلومتر تا بزرگراه بین‌المللی (M5) دروازه شرقی شهر معرة النعمان فاصله دارند».

این منبع ادامه داد: «ارتش سوریه روز جمعه شهرک الدیر الشرقی را در محور معرة النعمان و دو روستای معر شمارین و کریسیان در جنوب استان ادلب را به کنترل خود درآورد».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم در این باره گزارش داد: «واحدهای ارتش سوریه روستاهای السمکه، التح و الدیر الشرقی در جنوب شرق استان ادلب را پس از درگیری با تروریست‌های جبهه النصره که از روز پنجشنبه به این منطقه حمله کرده بودند از آنها پس گرفتند و تلفات جانی و تجهیزاتی به آنها وارد کردند».

بنا بر این گزارش، واحدهای ارتش سوریه در اطراف معرة النعمان پس از حمله سنگین تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن به محور التح، ابوجریف و السمکه اقدام به سازماندهی و بسیج نیروهای خود و انجام یک عملیات پاتک موفق علیه تروریست‌ها کردند که در نتیجه آن روستای السمکه، شهرک التح و الدیر الشرقی پس از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و فرار مابقی و و انهدام تسلیحات و مهماتشان بازپس گرفتند.

واحدهایی از ارتش سوریه هم تحرکات تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های متحد آن را پس از حمله این گروه‌ها به مواضع ارتش سوریه در محور شهرک «صهیان» در جنوب استان ادلب هدف گرفتند.

گروه‌های تروریستی روز پنجشنبه در محور التح، ابوجریف و السمکه حمله سنگینی را با شمار زیادی نیرو و انواع تسلیحات و خودروهای بمب‌گذاری شده ترتیب دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها