22 سال حبس برای شهروند فرانسوی به جرم سربازگیری برای تکفیری‌ها

22 سال حبس برای شهروند فرانسوی به جرم سربازگیری برای تکفیری‌ها
شنبه 5 بهمن 1398 - 18:11

یک شهروند فرانسوی به جرم نقش فعال در جذب جوانان فرانسوی برای پیوستن به گروههای تروریستی در سوریه به 22 سال حبس محکوم شد.

العالم - اروپا

دادگاهی در «پاریس» روز گذشته (جمعه)، یک تبعه فرانسوی را به جرم جذب جوانان این کشور برای پیوستن به گروههای تکفیری داعش و جبهه‌النصره در سوریه به 22 سال حبس محکوم کرد.

طبق گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه (RFI)، دادستان‌های فرانسوی اعلام کردند که «مراد فاریس» 35 ساله، یک چهره کلیدی در جذب جوانان فرانسوی برای پیوستن به گروههای تکفیری در سوریه بوده است.

طبق این گزارش، فاریس به هیچ عنوان از این اقدام خود ابراز ندامت نکرده و به هیچ عنوان بعد از اعلام حکمش، متعجب نشده است. فاریس در سال ۲۰۱۴ از سوریه به ترکیه فرار کرد و در آنجا دستگیر و به مقامات فرانسه تحویل داده شد.

وی در جلسه دادگاه اعتراف کرد که به طور غیرمستقیم، جوانان فرانسوی را برای پیوستن به گروههای تکفیری در سوریه جذب می‌کرده است و در وهله اول از طریق ویدئوهایی که در فضای مجازی قرار می‌داده، اقدام به این کار می‌کرده است.

فاریس همچنین به شماری از جوانان فرانسوی در سفر به سوریه و پیوستن به گروههای تکفیری کمک کرده است و تأکید کرد که مستقیماً در نبردهای سوریه دخیل نبوده و مشارکت نداشته است.

دادستان‌های فرانسه اعلام کردند که فاریس به طور فعال در نبردهای تکفیری‌های داعش مشارکت کرده است و سپس به شبکه‌ای از جنگجویان فرانسوی زبان وابسته به جبهه‌النصره می‌پیوندد و رهبری آنها را برعهده می‌گیرد.

طبق این گزارش، دهها جوان فرانسوی در پی تلاش‌های فاریس، کشور خود را برای پیوستن به داعش در عراق و سوریه ترک کردند.

داعش همچنین فرانسه را هدف حملات خود قرار داده است به طوریکه از سال ۲۰۱۵، در پی شماری از حملات تروریستی داعش در پاریس و دیگر شهرهای این کشور که در نتیجه آن حدود 250 نفر کشته شدند، فرانسه در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

طبق این گزارش، داعش از شهروندان فرانسوی خواسته بود که به صورت خودجوش حملاتی را در این کشور علیه اهداف مختلف از جمله نیروهای امنیتی فرانسه انجام دهند.

چندی پیش، یک اندیشکده فرانسوی گزارشی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود که گروه تروریستی داعش موفق شده ده‌ها نظامی سابق ارتش فرانسه را جذب خود کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها