دمشق: به خواست مردم عملیات در حلب و ادلب را آغاز کردیم

دمشق: به خواست مردم عملیات در حلب و ادلب را آغاز کردیم
شنبه 5 بهمن 1398 - 20:38

دولت سوریه در نامه‌ای به سازمان ملل درباره عملیات ارتش این کشور در استان‌های حلب و ادلب عنوان کرده که این عملیات را در پاسخ به خواسته مردم و حملات تروریست‌های مسلح انجام داده است.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه امروز (شنبه) در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، به طور رسمی دلایل آغاز دوباره عملیات نظامی در استان‌های ادلب و حلب را به اطلاع دو طرف رساند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این نامه‌ آمده است که گروه‌های تروریستی از جمله «جبهة النصره» به اقدامات تروریستی خود در استان حلب و ادلب ادامه می‌دهند و این در حالی است که گروهک «هیئة تحریر الشام» در لیست سازمان‌های تروریستی شورای امنیت قرار دارد.

دولت سوریه همچنین تأکید کرد که تروریست‌ها غیرنظامیان و مراکز غیر نظامی از جمله مدارس، زیرساخت‌ها، درمانگاه‌ها و عبادتگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند و تاکنون موجب کشته و زخمی شدن بسیاری از زنان و کودکان شده‌اند.

در این نامه آمده است که فقط در یک مورد، تروریست‌ها با گلوله‌باران منطقه «السکری» در شهر حلب در هفته گذشته موجب کشته شدن ۲۳ غیر نظامی شدند.

وزارت خارجه سوریه افزود: «عملیات نظامی دقیق و برنامه‌ریزی شده ارتش عربی سوریه و همپیمانانش در استان‌های حلب و ادلب در پاسخ به کمک‌خواهی شهروندان سوریه در این دو استان آغاز شده و در پاسخ به جنایات هدفمندی است که این تروریست‌ها مرتکب می‌شوند.»

دولت سوریه با اعتراض به حمایت نظامی و لجستیکی کشورهای غربی از گروههای تروریستی، تأکید کرد که عملیات نظامی تا پایان حضور تروریست‌ها در سوریه و دفع شر آن‌ها از روی غیر نظامیان ادامه خواهد داشت.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها