تغییر رویه عربستان نسبت به فلسطین چه معنایی دارد؟

تغییر رویه عربستان نسبت به فلسطین چه معنایی دارد؟
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 17:38

برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند فاجعه ای برای کشورهای عربی و اسلامی پیش آمده که همان به کار گرفتن دین اسلام برای خدمت به منافع دشمنان ملتها به ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی است که در کشتار مسلمانان بسیاری از کشورها دست داشته به ویژه پس از اقدامات آشکار عربستان برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی که نماز وزیر اسبق  دادگستری عربستان برای  قربانیان هولوکاست نمی تواندآخرین مورد باشد.

العالم نظرکده

تحلیلگران درهمین راستا معتقدند عربستان هم اکنون آشکارا با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می کند این در حالی است که طی چندین دهه ، پنهانی آن را انجام می داد.

آنان معتقدند محمد بن سلمان ولی عهد سعودی برای رسیدن به عرش همه موانع را پشت سر می گذارد و آماده انجام هرکاری است اگر چه بهایش پایان دادن به مساله فلسطین و عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی باشد.

آنان معتقدند رژیم صهیونیستی، دولت عربستان را عامل مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی می داند یعنی اینکه زمانی در منطقه رژیم مذهبی قوم گرایی مانند نظام سعودی باشد، حضور رژیم صهیونیستی را توجیه می کند.

این درحالی است که نویسندگان و تحلیلگران سیاسی معتقدند وجود اسرائیل یا دولت یهود آنگونه که هرتزل توصیف کرد هیچ رابطه ای با ستم ادعایی به یهودیان ندارد بلکه حضور این رژیم فقط به طرح شهرک سازی نه کمتر و نه بیشتر ارتباط دارد که مورد حمایت امپریالیست استعمارگراروپا برای تشکیل این دولت نیزاست .

آنان تاکید کردند: زمانی که فردی با نام یک شیخ نشین می آید و به نام دولتی و درباره اسلام سخن می گوید او فقط دولتی که وی را اعزام کرده و جریانی که برایش تلاش می کند را ملزم می کند و نمی توان این دیدگاه را برای همه مسلمانان ضروری دانست .

از سوی دیگرناظران معتقدند،فاجعه ای برای امت عرب و مسلمان پیش آمده که همان به کار گرفتن دین اسلام برای خدمت به دشمنان اسلام و امت عرب است و فتواهایی صادر می کنند و احادیثی می آورند و بسیاری از آیات را برای توجیه نزدیکی ،همکاری و ائتلاف خود با رژیم صهیونیستی تاویل می کنند .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها