مقام فلسطینی: معامله قرن، از تشکیل یک نهاد سیاسی سخن می‌گوید نه کشور فلسطین

مقام فلسطینی: معامله قرن، از تشکیل یک نهاد سیاسی سخن می‌گوید نه کشور فلسطین
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 13:20

عضو دفتر سیاسی جبهه مبارزه مردمی فلسطین اعلام کرد، طرح موسوم به «معامله قرن» تنها بر ایجاد یک نهاد سیاسی برای فلسطینی‌ها در نوار غزه متمرکز است و تشکیل دولت فلسطینی را رد می‌کند.

العالم- فلسطین اشغالی

«محمود الزق» عضو دفتر سیاسی جبهه مبارزه مردمی فلسطین (جبهة النضال الشعبی الفلسطینی) اعلام کرد، «معامله قرن» تشکیل دولت فلسطینی را نفی می‌کند.

وی به وبگاه «دنیا الوطن» گفت: این طرح بر ایجاد یک نهاد سیاسی برای فلسطینی‌ها فقط در نوار غزه متمرکز است؛ نهادی سیاسی کمتر از یک دولت و بیشتر از یک حکومت خودمختار. همچنین کرانه باختری را به صورت کامل از دولت فلسطین مستثنی می‌کند وحاکمیت کرانه را کاملا بر عهده اسرائیل می‌داند.

الزق ادامه داد، فلسطینی‌ها پیشتر در سال ۱۹۵۵ پروژه «جانستون» را با خیزش مردمی به شکست کشاندند و اکنون نیز برای کشیت معامله قرن گزینه‌ای در برابر مردم مبارزه نیست. این امر جز از طریق پایان اختلافات و بازگشت وحدت ملی فلسطین صورت نمی‌گیرد.

طرح جانستون اسکان دائمی آوارگان فلسطینی در صحرای سینا را مطرح می‌کرد که با مقاومت فلسطینی‌ها و غیره به نتیجه‌ای نرسید.

وی تأکید کرد: می‌بینیم که آمریکا عملا این طرح را وارد مرحله اجرایی کرده؛ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته، حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را شناسایی کرده و ایجاد دولت فلسطین را رد می‌کند؛ همچنین بر ایجاد نهاد سیاسی تنها در غزه متمرکز شده است؛ همه اینها بسیار خطرناک و به معنای خط زدن هویت ملی فلسطین است.

بر اساس گزارشها قرار است فردا (سه شنبه) از معامله قرن رونمایی شود و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در همین راستا به آمریکا سفر کرده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها