دمشق: تروریست‌های وابسته به ترکیه در پی نمایش ساختگی شیمیایی در ادلب و حلب هستند

دمشق: تروریست‌های وابسته به ترکیه در پی نمایش ساختگی شیمیایی در ادلب و حلب هستند
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 18:28

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از سکوت کشورهای مدعی امنیت و آزادی در قبال جنایات تروریستها در این کشور، تأکید کرد که عناصر تروریستی در پی اجرای یک نمایش شیمیایی در حلب و ادلب هستند.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای تأکید کرد که گروههای تروریستی حاضر در این کشور با حمایت ترکیه، در حال تدارک یک حمله شیمیایی در غرب حلب و جنوب شرق ادلب هستند.

دمشق در این نامه خطاب به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تأکید کرد که دولت سوریه طی سالهای گذشته، شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل را در جریان اقدامات تروریستهای تحت حمایت کشورهای خارجی برای استفاده از سلاحهای شیمیایی علیه مردم سوریه قرار داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از دمشق گزارش داد که تروریستها در پی تدارک نمایش شیمیایی هستند تا ارتش سوریه را متهم به استفاده از این سلاح کنند.

در این نامه آمده است، هر گاه عرصه بر گروههای تروریستی تنگ شده است، عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» با هدایت حامیان غربی خود و تروریستها، دست به اجرای این نمایشها می‌زنند تا دولت سوریه را متهم کنند که از این سلاح استفاده کرده است و بدین ترتیب، بهانه‌ای برای حملات نظامی به سوریه و همپیمانانش باشد.

دمشق ادامه داد، بازوان رسانه‌های تروریسم و کلاه سفیدها در پی اجرای نمایشها و اشاعه اخبارهای نادرست و دروغ درباره استفاده از سلاح شیمیایی هستند و کشورهای حامی تروریسم نیز، اخبار مربوط به این نمایشها را نادیده می‌گیرند.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد، اقدامات ارتش سوریه و همپیمانانش در غرب حلب و جنوب شرق ادلب در چارچوب حق قانونی سوریه در دفاع از ملت و خاک خود است و این مسئله بر اساس اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل و تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم است.

دمشق خاطر نشان کرد، تروریستها با حمایت ترکیه قصد دارند از رهگذر اجرای چنین نمایش‌هایی، عملیات ارتش را در این مناطق متوقف کنند، ولی چنین اقداماتی بی‌فایده است و عملیات ارتش نیز تا پاکسازی کامل خاک سوریه از وجود تروریستها ادامه خواهد داشت.

سوریه از کشورهای جهان و مدعیان صلح و امنیت بین‌الملل خواست که تلاش خود را بر مقابله با خطر واقعی تروریسم متمرکز کنند و اجازه ندهند سلاح شیمیایی به دست تروریستها برسد.

دمشق در پایان تأکید کرد که هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی، تحت هر شرایطی و در هر مکان و زمانی، محکوم است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها