دولت الوفاق لیبی: درصورت تداوم نقض آتش بس در هیچ مذاکره ای شرکت نمی کنیم

دولت الوفاق لیبی: درصورت تداوم نقض آتش بس در هیچ مذاکره ای شرکت نمی کنیم
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 22:21

دولت الوفاق لیبی با تاکید بر نقض آتش بس توسط شبع نظامیان وابسته به حفتر تهدید کرد در صورت تداوم نقض آتش بس دیگر در مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

العالم-لیبی

به گزارش العالم به نقل از الجزیره، شورای ریاستی دولت الوفاق لیبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد شبه نظامیان تحت امر خلیفه حفتر با شلیک موشک به مناطق مسکونی، آتش بس را نقض کرده اند.

در این بیانیه آمده است که شبه نظامیان حفتر چندین حمله هوایی و زمینی را با حمایت هوایی خارجی در چند منطقه از جمله فرودگاه غیر نظامی معیتیقه انجام داده است.

شورای ریاستی دولت الوفاق لیبی کشورهای ناظر بر آتش بس را مسئول نقض این آتش بس به دست شبه نظامیان خلیفه حفتر دانست و تاکید کرد که در صورت تداوم نقض آتش بس در هیچ مذاکره ای مشارکت نخواهد کرد.

یک منبع نظامی وابسته به دولت الوفاق لیبی در این خصوص تاکید کرد که شبه نظامیان حفتر از آتش بس سوء استفاده می کنند تا به مواضع جدیدی در جنوب طرابلس نفوذ کنند.

از سوی دیگر "احمد المسماری" سخنگوی شبه نظامیان وابسته به حفتر اعلام کرد که حضور حفتر در نشست های بین المللی درخصوص لیبی تنها با هدف گوش سپردن به جامعه جهانی صورت می گیرد و نیروهای حفتر همچنان در میدان جنگ هستند و به عملیات میدانی ادامه می دهند.

المسماری افزود: هیئت خلیفه حفتر به دنبال اتخاذ راهکار سیاسی نیست بلکه راهکار در تداوم جنگ است.

از زمان سرنگونی رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تاکنون نتیجه‌ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی قرار گرفته، تحت ریاست «فائز السراج» عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها