معامله ترامپ اسرائیل رونمایی شد؛

ترامپ: قدس پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند!/ این طرح فعالیت های حماس و جهاد اسلامی را محدود خواهد کرد/ برای اسرائیل اقدامات زیادی انجام دادیم

ترامپ: قدس پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند!/ این طرح فعالیت های حماس و جهاد اسلامی را محدود خواهد کرد/ برای اسرائیل اقدامات زیادی  انجام دادیم
سه شنبه 8 بهمن 1398 - 20:43

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در کنار خود داشت، از طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

العالم _ آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

ترامپ در ابتدای سخنرانی خود مدعی شد: امروز گام بزرگی به سوی صلح بر می داریم.

وی طرح به اصطلاح صلح خود را متفاوت از طرح های سابق خود دانست.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: من تلاش می کنم صلح را میان فلسطینیان و اسرائیل برقرار می کنم.

ترامپ گفت: طرح پیشنهادی ما ۸۰ صفحه و با جزئیات‌ترین طرحی است که تاکنون ارائه شده است و یک پیشنهاد برد-برد برای هر دو طرف است. این طرح برای رسیدن به منطقه‌ای آرامتر و مرفه‌تر، راهکارهای عملی ارائه می‌دهد

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: پیشنهاد ما شامل راهکارهایی است که همه طرفها را راضی نگاه می دارد و ایجاد دو دولت راهکاری واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: این معامله گشایش بزرگی ایجاد خواهد کرد و اسرائیل نیز به دنبال صلح است از همین رو کمیته مشترکی با اسرائیل جهت اجرای محتوای پیشنهادی به صورت عملی تشکیل خواهیم داد.

ترامپ تاکید کرد: آینده تشکیل دولت فلسطین به این بستگی دارد که آن‌ها قاطعانه تروریسم را رد کنند.

رئیس جمهور امریکا با بیان اینکه اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند خاطرنشان کرد: البته قبلا این کار را برای شما کرده بودم و ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت شناخته است.

ترامپ یادآور شد: برای اسرائیل اقدامات زیادی انجام دادیم که انتقال سفارت و به رسمیت شناختن بلندی های جولان و خروج از توافق هسته ای با ایران از جمله انهاست.

وی با بیان اینکه این توافق ،فرصت شگفت انگیزی برای فلسطینیان است تا دولت مستقلی داشته باشند گفت: بر اساس این معامله ؛ قدس شرقی ،پایتخت فلسطین خواهد بود و آمریکا نیز در انجا سفارت خانه ای خواهد داشت

رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: طرح من پایانی برای اعتماد فلسطینیان به کمک های خارجی است و با کمک ما شکوفا خواهند شد.

ترامپ تاکید کرد: این طرح فعالیت های حماس و جهاد اسلامی که مخالف با رژیم صهیونیستی است را محدود خواهد کرد.

وی خطاب به رئیس تشکیلات خودگردان گفت: اگر معامله را بپذیری با تو خواهم بود و از تو حمایت خواهم کرد

رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: آمریکا چهار سال دیگر برای فلسطینیان زمان فراهم کرده تا اقداماتشان را یکی کنند.

ترامپ تصریح کرد: طرح معامله قرن برای فلسطینی ها 50 میلیارد دلار به همراه خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از عمان ،بحرین و امارات به خاطر کمک به آمریکا و اعزام سفرایشان در این مراسم گفت: هم اکنون زمان آن فرا رسیده که رهبران کشورهای اسلامی ،اشتباه خود در به رسمیت نشناختن اسرائیل را اصلاح کنند!

وی سپس اظهاراتی نیز در مورد ایران مطرح کرده و مدعی شد که واشنگتن ایران را «به شدت منزوی» کرده است. ترامپ با دفاع از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدعی شد که او و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی در عراق «به دنبال چیز خوبی» نبوده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها