بغداد: هرگونه فعالیت ناتو باید با اجازه و نظارت دولت عراق باشد

بغداد: هرگونه فعالیت ناتو باید با اجازه و نظارت دولت عراق باشد
چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 22:29

سخنگوی نیروهای مسلح عراق با اعلام خبر نشست میان مسئولان عراقی با مسئولان پیمان ناتو، گفت که هر گونه فعالیت این سازمان باید در چارچوب رضایت و نظارت دولت عراق صورت گیرد.

العالم - عراق

«عبدالکریم خلف» سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت که امروز (چهارشنبه) نشست میان مسئولان عراقی و مسئولان سازمان پیمان ناتو در بغداد برگزار می‌شود.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «در این نشست قرار است در خصوص تنظیم روابط جدید دو طرف بحث و گفت‌و‌گو شود؛ عراق خواستار رابطه با ناتو برای نیل به اهداف مختلف خویش است و سیاق همکاری‌های جدید باید با حاکمیت کشور در تناسب باشد.»

عبدالکریم خلف نشست مذکور را در چارچوب توسعه سازمان‌های امنیتی و نظامی خود اعلام کرد و گفت که میان عراق و ناتو از سال 2012 معاهده همکاری وجود دارد و همچنان نیز این معاهده جاری است.

او گفت که عراق قصد دارد این معاهده را بر اساس نیاز و فایده نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح خود باز نویسی کند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق افزود: «گزینه‌های متعددی برای همکاری با ناتو وجود دارد و طرف عراقی دیدگاه خود را اعلام کرد و به زودی به ناتو نیز موضع خود را بیان خواهد کرد. عراق خواستار روابط با ناتو با اهداف مختلف از جمله آموزش و پشتیبانی است.»

عبدالکریم خلف، چارچوب جدید همکاری‌ها با ناتو را در راستای «حفظ حاکمیت عراق» اعلام کرد و گفت که عراق باید طرفی باشد که تصمیم می‌گیرد در خواست کمک کند یا نکند.

او تأکید کرد که هرگونه فعالیت در خاک عراق باید با اجازه یا دستور مستقیم حاکمیت عراق باشد.

سازمان ناتو در چهارم ژانویه و پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی اعلام کرده بود که فعالیت خود را در عراق متوقف کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها