بارش برف مدارس کرمانشاه را تعطیل کرد/ راه ارتباطی 795 روستای کردستان مسدود شد

بارش برف مدارس کرمانشاه را تعطیل کرد/ راه ارتباطی 795 روستای کردستان مسدود شد
شنبه 12 بهمن 1398 - 10:11

مدارس شهرستان کرمانشاه و برخی شهرستانهای این استان به دنبال تداوم بارش برف از دیشب، امروز (شنبه، ۱۲ بهمن) در نوبت صبح تعطیل شد.

العالم ـ ایران

تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه اعلام کرد که به خاطر بارش برف، باران و برودت هوا، مدارس کلیه مقاطع تحصیلی شهرستانهای کرمانشاه و سنقر کلیایی در گروه صبح، امروز (شنبه) تعطیل است.

مدارس کلیه مقاطع روستایی شهرستان های پاوه، جوانرود و روانسر و بخش های دینور و گواور نیز در گروه صبح تعطیل است.
مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول دالاهو، ثلاث باباجانی، روانسر، اسلام آباد و شهرهای پاوه، جوانرود و روانسر در گروه صبح تعطیل می باشد.

به گزارش ایسنا، برف از شب گذشته در کرمانشاه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

مسدود شدن راه ارتباطی 795 روستای کردستان به خاطر برف

در همین حال بارش سنگین برف و یخبندان بامداد امروز (شنبه ۱۲ بهمن) در مناطق مختلف استان کردستان، راه ارتباطی ۷۹۵ روستا را مسدود کرده است.

رامبد نوذری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به ایرنا گفته، راه ارتباطی ۷۹۵ روستا به خاطر بارش برف و کولاک شدید بامداد امروز در شهرستان‌های مختلف و در انتهای مسیرهای روستایی مسدود شده و فعلا امکان تردد در این مسیرها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیشترین روستاهای مسدود شده در شهرستان بانه با ۲۰۰ آبادی، مریوان با ۱۵۰ روستا، سنندج با ۱۰۰ روستاست، اضافه کرد: این بارش‌ها در دیواندره راه ۸۰ روستا، هگلان راه ۷۰ آبادی، در سروآباد راه ۵۰ روستا، در سقز راه ۳۰ روستا، در کامیاران راه ۲۰ روستا و در قروه راه ۱۵ روستا را هم مسدود کرده است.

نوذری افزود: با توجه به تداوم بارش برف در مناطق مختلف کردستان، تردد در بسیاری از راه های بین شهری تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است البته راهداران این اداره کل در محورهای بین شهری و راهداران روستایی نیز در مسیرهای روستایی مستقر شده و عملیات برف روبی آغاز شده است.

وی تاکید کرد: تمام محورهای ارتباطی شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، دیواندره، سروآباد، قروه، مریوان، سنندج و کامیاران شاهد بارش شدید برف همراه با کولاک است و امکان تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه کولاک نیز در شهرستان‌های دهگلان، بیجار و قروه نیز دیگر پدیده توام با برف است، یادآور شد: در گردنه ژالانه سروآباد نیز بیش از ۸۰ سانتی متری برف باریده و موجب بسته شده این مسیر شده است.

‌طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح، ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

پربیننده ترین خبرها