بارش برف، یخبندان و کاهش شدید دما برخی مدارس خراسان شمالی و ایلام را به تعطیلی کشاند

بارش برف، یخبندان و کاهش شدید دما برخی مدارس خراسان شمالی و ایلام را به تعطیلی کشاند
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 09:11

بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر، به تعطیلی مدارس سه شهرستان و تاخیر در آغاز کلاس‌های درس برخی شهرستان‌های خراسان شمالی و ایلام در روز چهارشنبه منجر شد.

العالم ـ ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی به ایرنا گفته، به علت کاهش شدید دما و یخبندان معابر، تمامی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نقاط روستایی شهرستان بجنورد، در نوبت صبح امروز تعطیل است.

عباس سعیدی خاطرنشان کرد: همچنین مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در شهر بجنورد، نوبت صبح امروز تعطیل است و فعالیت مدارس در نوبت صبح برای مقاطع متوسطه اول و دوم شهر بجنورد، با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

سعیدی افزود: در شهرستان راز و جرگلان هم، به علت کاهش دما و برودت هوا، فعالیت مدارس در تمام مقاطع، در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

وی اظهار داشت: در شهرستان شیروان هم، فعالیت مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح، با یک ساعت تاخیر آغاز می شود و در شهرستان مانه و سملقان، مدارس ابتدایی و متوسطه یک در روستاهای کاستان. چخماقلو و گرمک، تعطیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس به مدیران شهرستانی و فرمانداران واگذار شده است.

در خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه تحصیل می کنند.

تعطیلی بعضی مدارس ایلام

بارش سنگین برف مدارس تمامی مقاطع آموزشی در تعدادی از شهرستان های ایلام را به تعطیلی کشاند.

بر اساس اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استان ایلام با توجه به بارش برف و لغزندگی معابر و بنا بر تصمیم ستاد بحران استان تمامی مقاطع تحصیلی و آموزشی (بجز مقاطعی که امتحان نهایی دارند) در شهرستان های ایلام، ایوان، ملکشاهی، بخش کارزان و منطقه آسمان آباد در نوبت صبح تعطیل است.

همچنین فعالیت ادارات بجز دستگاههای امدادی و خدمات رسان با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

بارش برف همچنین باعث لغو پروازهای فرودگاه ایلام در نوبت صبح شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها