افزایش تلفات نظامیان ترکیه در عملیات ارتش سوریه

افزایش تلفات نظامیان ترکیه در عملیات ارتش سوریه
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 15:04

وزارت دفاع ترکیه گفت تلفات نظامیان این کشور در عملیات ارتش سوریه در استان ادلب افزایش یافته است.

العالم - ترکیه

وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از افزایش تلفات نظامیان این کشور در عملیات ارتش سوریه علیه مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در استان ادلب خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه ذکر شده که دو نظامی ترکیه‌ای که در موشک‌باران ارتش سوریه در ادلب زخمی شده بودند، بر اثر جراحات، کشته شدند.

بدین ترتیب تعداد تلفات نظامیان ترکیه در عملیات ارتش سوریه در ادلب، به ۶ کشته و ۷ زخمی افزایش یافت.

ارتش ترکیه نیز با ادعای اینکه هنوز در حال هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه در ادلب است، گفت انتقام کشته‌ها و مجروحان خود را می‌گیرد و در آینده نیز به هرگونه حمله‌ای علیه نیروهای خود به‌شدت واکنش نشان خواهد داد.

صبح امروز (دوشنبه) بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.

بعد از آن رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

ادعای ارتش ترکیه درباره هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه در حالی هنوز ادامه دارد که مرکز آشتی روسیه ساعتی پیش با انتشار بیانیه‌ای درباره این تحولات، ضمن تکذیب ادعای حمله جنگنده‌های ترکیه‌ای به ارتش سوریه، گفت هواپیماهای ترکیه‌ای حتی وارد حریم هوایی سوریه نشده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها