وزیر دفاع ترکیه عازم مرز سوریه شد

وزیر دفاع ترکیه عازم مرز سوریه شد
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 15:46

وزیر دفاع ترکیه در پی کشته شدن چهار نظامی این کشور در استان ادلب عازم مرز این کشور با سوریه شد.

العالم - ترکیه

وزیر دفاع ترکیه به همراه تنی چند از افسران ارشد ستاد کل ارتش سوریه فورا به مرز ترکیه با سوریه رفتند.

یک مقام نظامی ترکیه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و شماری از افسران ارشد ستاد کل ارتش سوریه فورا به مرز ترکیه با سوریه رفتند.

وزارت دفاع ترکیه لحظاتی پیش از افزایش شمار نظامیان کشته شده خود در ادلب به شش نفر خبر داد.

ارتش ترکیه صبح امروز دوشنبه از کشته شدن 4 نظامی خود و زخمی شدن نه نفر دیگر در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.

به دنبال آن «مرکز آشتی روسیه» در سوریه، درباره دلیل هدف قرار گرفتن نظامیان ترکیه‌ای در جریان عملیات ارتش سوریه توضیح داد: «نیروهای ترکیه‌ای در ساعات اولیه سوم فوریه، بدون اینکه به‌موقع به ما اطلاع دهند، شروع به جابه‌جا شدن کردند و توسط نیروهای سوری نیز هدف قرار گرفته شدند».

این مرکز در بیانیه خود افزود:‌ «چند نظامی ترکیه‌ای بعد از اینکه زیر آتش نیروهای سوری در ادلب قرار گرفتند، مجروح شدند».

اواخر هفته گذشته، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی انتقادی مدعی شد علیرغم آنکه تعداد زیادی از نیروهای ترکیه در «ادلب» حضور دارند، مسکو همچنان برای از بین بردن تروریست‌ها به بمباران‌های خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص به روسیه هشدار داد که صبر ترکیه رو به پایان است و گفت: «روسیه به توافقات خود در قالب (نشست‌های) آستانه و سوچی در خصوص سوریه پایبند نیست. به روسیه اعلام کردیم که صبر ما در مقابل بمباران‌های پی در پی و افزایش تنش‌ها در ادلب رو به پایان است».

ارتش سوریه طی هفته‌های اخیر حملات خود علیه تروریست‌ها در ادلب و جنوب غربی حلب را افزایش داده و پیشروی خود در این مناطق برای بازپس گیری آنها را به پیش می‌برد.

فارس

پربیننده ترین خبرها