یمن دیدار نتانیاهو و البرهان را محکوم کرد

یمن دیدار نتانیاهو و البرهان را محکوم کرد
سه شنبه 15 بهمن 1398 - 01:21

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن دیدار نخست ‎وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس شورای انتقالی سودان در اوگاندا را محکوم کرد.

العالم-یمن

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه توئیتر خود، دیدار روز دوشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی سودان در کشور اوگاندا را محکوم کرد.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به دیدار دو طرف اسرائیلی و سودانی گفت که مردم سودان عبدالفتاح البرهان را نخواهند بخشید.

الحوثی افزود: هدف نتانیاهو از این دیدار، ادامه نقش مزدوران سودانی در جنگ‌ های خارجی در قبال یک سری وعده های توخالی به البرهان است.

اگر چه تعداد مزدوران سودانی عضو ائتلاف سعودی در جنگ یمن طی ماه‌ های اخیر کاهش پیدا کرده است، اما به گفته مقامات نظامی سودان همچنان چند صد نفر از آنها در یمن حضور دارند.

چندی پیش، «جمعه آدم» سخنگوی رسمی نیروهای واکنش سریع سودان در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرده بود که مقامات این کشور قصد دارند تعداد نظامیان سودانی مستقر در یمن را از پنج هزار نفر به 657 نفر برسانند.

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در اوگاندا با یکدیگر دیدار و بر سر همکاری برای عادی سازی روابط توافق کردند.

بنا به گفته منابع صهیونیست، نتانیاهو از برهان خواسته که اجازه عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی سودان را بدهد، و در مقابل البرهان از نتانیاهو خواست تا برای کاهش تحریم های آمریکا علیه سودان و حذف نام سودان از فهرست تروریسم تلاش کند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها