هجوم سیل بر آشیانه جنگنده های صهیونیست/ سه افسر صهیونیست توبیخ و فرمانده آن‌ها مجبور به استعفا شد+ تصاویر

هجوم سیل بر آشیانه جنگنده های صهیونیست/ سه افسر صهیونیست توبیخ و فرمانده آن‌ها مجبور به استعفا شد+ تصاویر
سه شنبه 15 بهمن 1398 - 23:21

خسارت سنگین سیل به جنگنده‌های مستقر در یک پایگاه نظامی در فلسطین اشغالی به کناره‌گیری فرمانده این پایگاه و توبیخ سه افسر صهیونیست منجر شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گزارش دادند که فرمانده یک پایگاه ارتش اسرائیل که اخیرا به دلیل جاری شدن سیل دچار آبگرفتگی شدید شد، از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

تل‌آویو نام این فرمانده را اعلام نکرده و رسانه‌های اسرائیلی از وی با عنوان سرهنگ «ع» یاد کرده‌اند.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، ارتش رژیم صهیونیستی سه افسر مسئول در این پایگاه را نیز توبیخ و جریمه کرده است. فرمانده اسکادران حادثه‌دیده، فرمانده واحد تعمیر و نگهداری و فرمانده اسکادران هوایی این پایگاه، افسرانی هستند که توبیخ شده‌اند.

ماه گذشته در پی بارندگی و جاری شدن سیل، پایگاه هوایی «هاتصور» واقع در غرب فلسطین اشغالی دچار آبگرفتگی شد. بر اثر این آبگرفتگی، دستکم ۸ فروند جنگنده «اف-۱۶» ارتش رژیم صهیونیستی خسارت دید. ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید این حادثه ۳۰ میلیون شکل (۸.۷ میلیون دلار) خسارت به بار آورده است.

در بیانیه امروز ارتش رژیم صهیونیستی، افسران توبیخ‌شده به سهل‌انگاری و عدم اتخاذ تدابیر لازم برای ممانعت از ورود آب به پایگاه متهم شده‌اند.

«نیر برکان» رئیس ستاد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در این مورد گفته است: «عملیات درست و حرفه‌ای سیستم تخلیه آب، که اخیرا هم ارتقاء یافته بود، میزان خسارات را به میزان قابل توجهی کاهش می‌داد.»

تل‌آویو اسامی فرمانده پایگاه و همچنین سه افسر توبیخ‌شده را اعلام نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها