دیدار برهان نتانیاهو؛ خنجری بر پیکره انقلاب سودان

دیدار برهان نتانیاهو؛ خنجری بر پیکره انقلاب سودان
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 17:18

دیدار عبدالفتاح برهان رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا خشم مردم جهان عربی اسلامی به ویژه مردم سودان را برانگیخت.

العالمنظرکده

مردم مناطق مختلف جهان ضمن محکوم کردن این دیدار آن را خنجری بر آرمان فلسطین و انقلاب مردم سودان دانستند.

کارشناسان در این باره گفتند که این دیدار نشانه نبود وحدت در جهان عرب، دویدن حکام عرب به دنبال تل آویو برای تحکیم روابط با رژیم صهیونیستی است.

آنان افزودند: دیدار برهان و نتانیاهو به طور حتم از مدتها قبل طراحی شده و امارات متحده عربی زمینه ساز آن بوده است اما حکومت این کشور چطور از آن بی اطلاع بوده است.

عده ای دیگر معتقدند، این دیدار، قبل از آنکه برای فلسطینیان غافلگیر کننده باشد برای مردم و دولت سودان غافلگیر کننده بود و حتی وزرای امور خارجه عرب را شگفت زده کرد که در کنفرانس اخیر خود ضمن اعلام مخالفت با معامله ترامپ، حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

موضوع دیگر آن است که اعلام خبر دیدار برهان با نتانیاهو آنهم پس از برگزاری کنفرانس وزرای امور خارجه عرب برای بررسی معامله ترامپ، نشان می دهد که این دیدار از قبل طراحی شده بوده است.

برخی این دیدار را خنجری از پشت نه فقط به آرمان مردم فلسطین بلکه به انقلاب مردم سودان دانستند به ویژه که برهان بدون مشورت با هیات وزیران و اعضای شورای حاکمیتی سودان، تنها به دیدار نتانیاهو رفت.

عده ای نیز می گویند هدف از این دیدار زمینه سازی برای حذف نام سودان از کشورهای حامی تروریست است که دعوت مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا از برهان برای سفر به واشنگتن خود گواهی بر این مدعاست اما عده دیگر آن را نقض روابط سودان با کشورهای عربی اسلامی می دانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها