همکاری های ایران و پاکستان در حوزه ارتباطات و فناوری گسترش می‌یابد

همکاری های ایران و پاکستان در حوزه ارتباطات و فناوری گسترش می‌یابد
شنبه 19 بهمن 1398 - 11:35

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در جریان برگزاری نخستین دور کارگروه مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمینه های گسترش همکاری ها در این بخش را بررسی کردند.

العالم ـ آسیا

وزارت فناوری اطلاعات پاکستان طی دو روز گذشته میزبان نخستین کارگروه مشترک تخصصی ایران و پاکستان در شهر اسلام آباد بود.

در این نشست ریاست هیات ایرانی را «سید ستار هاشمی» معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و ریاست هیات پاکستانی را «شعیب احمد صدیقی» قائم ‌مقام وزارت فناوری اطلاعات و مخابرات این کشور بر عهده داشتند.

در این اجلاس روسای کمیته‌های تخصصی ایران و پاکستان ابتدا توانمندی‌های کشورهای متبوعشان را معرفی و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

طی جلسه دو روزه کارگروه مشترک ایران و پاکستان، نشست های تخصصی با هدف بررسی زمینه های همکاری در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز برگزار شد.

وزارت فناوری اطلاعات پاکستان نیز در بیانیه خود اعلام کرد: اعضای کارگروه تخصصی ایران و پاکستان راه های بهره مندی از مزایای چهارمین انقلاب صنعتی و بسترسازی بهره مندی از فضای دیجیتالی به ویژه از سوی قشر جوان را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: کارشناسان دو کشور بر ادامه مباحث و همکاری در زمینه فناوری اطلاعات برای دستیابی مشترک و جدی به اهداف توسعه پایدار از طریق استفاده سازنده و کارآمد از بخش فناوری توافق کردند.

پربیننده ترین خبرها