واکنش وزیر ارتباطات به قرار نگرفتن ماهواره "ظفر" در مدار

واکنش وزیر ارتباطات به قرار نگرفتن ماهواره
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 22:57

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال قرار نگرفتن ماهواره "ظفر" در مدار با انتشار سلسله توییتی نسبت به این مساله واکنش نشان داد.

العالم ـ ایران ـ علمی

محمدجواد آذری جهرمی پس از پرتاب ماهواره ظفر و قرار نگرفتن آن در مدار در توییتی خاطرنشان کرد، دوست داشتم با #خبر_خوب شما را خوشحال کنم اما گاهی زندگی آن‌طور که بخواهیم پیش نمی‌رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: پرتاب #ماهواره_ظفر توسط ماهواره‌بر #سیمرغ موفقیت‌آمیز نبود. جزئیات تا دقایق دیگر (شاید لایو اینستاگرام)... لطفا به اخبار جعلی و فیک توجه نکنید. #روایت_ظفر

آذری جهرمی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: امروز پرتاب ماهواره "ظفر" با شکست مواجه شد. مانند بسیاری از پروژه‌های علمی، شکست رخ داده است. FALCON 9 ، Juno II ، ATLAS،PROTON M ، ANTARES تنها چند نمونه از شکست‌های ایالات متحده در پرتاب هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد، ما غیر قابل توقف هستیم! ما ماهواره‌های بزرگ ایرانی بیشتری در آینده خواهیم داشت!

وی با انتشار توییتی دیگر به تشریح علت قرار نگرفتن ماهواره "ظفر" در مدار پرداخت و نوشت: ماهواره‌بر #سیمرغ⁩ نتوانست به سرعت کافی برای قرار دادن ⁧#ماهواره_ظفر⁩ در مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین برسد. بالاخره در حوزه‌های ماهواره‌بر و ماهواره تحریم هستیم و کسی دانش و فناوری به ما نمی‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد، تسلیم نشدیم و روی پای خودمان ایستادیم. ماهواره ظفر۲، ناهید و... به زودی! ⁧#روایت_ظفر⁩

ماهواره "ظفر" امروز (یکشنبه 20 بهمن ماه) با موفقیت با ماهواره‌بر "سیمرغ" به فضا پرتاب شد؛ اما ماهواره‌بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید.

پربیننده ترین خبرها