نشست امنیتی رئیس اطلاعات خارجی روسیه با حاکم دبی

نشست امنیتی رئیس اطلاعات خارجی روسیه با حاکم دبی
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 23:13

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه و حاکم دوبی درباره مسائل امنیتی بین المللی و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه امنیتی میان دو طرف گفت‌وگو کرد.

العالم - آسیا

«محمد بن راشد آل مکتوم» نخست‌وزیر (رئیس مجلس وزیران) و نایب رئیس امارات عربی متحده و همچنین حاکم دبی روز دوشنبه با «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) نوشت: «آل مکتوم در این دیدار که در دبی برگزار شد بر عمق روابط دوستی و همکاری میان امارات و روسیه که بر مبنای منافع مشترک دو ملت و احترام متقابل است، تأکید کرد».

بنا بر این گزارش آل مکتوم و ناریشکین درباره شماری از مسائل امنیتی بین المللی و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه و بین المللی که امنیت و ثبات را در همه جوامع تقویت می‌کند بحث و گفت‌وگو کردند.

به نوشته وام این گفت‌‌وگوها در حضور «حمدان بن محمد بن راشد»، ولی‌‎عهد دبی و «مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم» معاون حاکم دبی و تعدادی از مقامات امنیتی امارات برگزار شد.

احتمال می‌رود یکی از موضوعات دیدار میان حاکم دبی با مسئول اطلاعاتی روسیه موضوع یمن باشد، به خصوص که طی روزهای اخیر اختلاف میان مزدوران عربستان و امارات در یمن بالا گرفته و هر کدام دیگری را به نقض توافق ریاض بر سر تقسیم قدرت در جنوب یمن متهم می‌کنند.

محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی بارها از به دست نیامدن اهداف اعلام شده در یمن و طولانی شدن جنگ علیه این کشور انتقاد و اعلام کرده است که ابوظبی باید به دنبال راهی برای برون رفت از این شرایط باشد. منابع اماراتی هم پیش از این اختلاف شدید محمد بن راشد با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی بر سر برخی دخالت‌های آن در کشورهای منطقه گفته بودند.

منابع اماراتی یکی از دلایل اختلاف این دو نفر را به ماجراجویی‌های محمد بن زاید در مداخله نظامی در یمن اعلام کرده بودند و اینکه شکست امارات در صحنه جنگ یمن با توجه به اینکه عمده هزینه‌های جنگ یمن از سوی امارت دبی تامین می‌شود، برای این کشور سنگین تمام می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها