گلایه الهام علی اف از مواضع برخی نهادهای بین المللی درباره انتخابات این کشور/ حزب حاکم آذربایجان اکثریت کرسی های پارلمان را به خود اختصاص داد

گلایه الهام علی اف از مواضع برخی نهادهای بین المللی درباره انتخابات این کشور/ حزب حاکم آذربایجان اکثریت کرسی های پارلمان را به خود اختصاص داد
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 16:29

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت: برخی نهادهای بین المللی نسبت به انتخابات زودهنگام ششمین دوره مجلس ملی جمهوری آذربایجان موضع مغرضانه اتخاذ کردند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش روز گذشته (دوشنبه) کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان، حزب حاکم "آذربایجان نوین" در انتخابات زودهنگام ششمین دوره مجلس ملی که 20 بهمن ماه جاری برگزار شد با کسب 65 کرسی اکثریت مجلس 125 نفره این کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان ، علی اف در دیدار "شامل آیرم " سرپرست گروه دوستی پارلمانی ترکیه و جمهوری آذربایجان گفت: ما مدتهاست به نتیجه گیری منفی ناظران برخی نهادهای بین المللی در باره انتخابات برگزار شده در جمهوری آذربایجان عادت کردیم .

به گفته علی اف، قطعنامه اخیر شورای اروپا در باره زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان نشانه موضع گیری منفی علیه آذربایجان بوده و این قطعنامه بر مبنای دروغ ساخته شده است .

رییس جمهوری آذربایجان گفت : صدور چنین قطعنامه از سوی شورای اروپا دخالت ناخوشایند در انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان است و یک سند ساختگی بوده و ما آن را قبول نداریم .

علی اف با اشاره به این که جمهوری آذربایجان اتهامات وارده از سوی شورای اروپا را رد می کند ، افزود: الزامات این شورا را که در قبال ما مطرح کردند، اجرا نخواهیم کرد .

علی افخاطرنشان کرد: قطعنامه شورای اروپا نشان دهنده موضع گیری منفی و غیر عادلانه نسبت به جمهوری آذربایجان است.

رییس جمهوری آذربایجان انتخابات زودهنگام ششمین دوره مجلس ملی را برای کشورش بسیار مهم توصیف کرد و گفت: هدف از برگزاری این انتخابات کمک به اصلاحات اجرا شده در جمهوری آذربایجان می باشد و نقش مهمی در توسعه کشورمان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، هیات ناظران برخی نهادهای اروپایی از جمله دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، مجمع پارلمانی شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا که برای نظارت بر چگونگی برگزاری انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان در این کشور حضور دارند، روز گذشته ( دوشنبه ) با انتشار گزارشی مدعی شدند این انتخابات مطابق با استانداردهای دموکراتیک نبوده است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها