برگزاری مراسم باشکوه اربعین شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در 15 استان عراق

برگزاری مراسم باشکوه اربعین شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در 15 استان عراق
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 16:42

امروز، بغداد و 14 استان دیگر عراق، شاهد برگزاری مراسم باشکوه چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر همرزمانشان است.

العالم- عراق

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه)، طی حمله آمریکا به جاده فرودگاه بغداد، سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و شماری از همرزمانشان به شهادت رسیدند. امروز به مناسبت گذشت چهل روز از شهادت این رهبران مقاومت و پیروزی، در ۱۵ استان عراق، مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود.

اداره اطلاع‌رسانی در سازمان الحشد الشعبی عراق، طی بیانیه‌ای رسمی، از تدارک برای برگزاری مراسم اربعین این شهدای مقاومت در بغداد و سایر استانهای عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، امروز ۱۷ مراسم رسمی و مردمی و عمومی در ۱۵ استان عراق برای بزرگداشت اربعین این شهدا برگزار می‌شود و هیأت اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، آن را به طور مستقیم پوشش می‌دهد.

امروز (سه‌شنبه - ۱۱ فوریه - ۲۲ بهمن)، نخستین مراسم بزرگداشت چهلم شهدای مقاومت در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در مجموعه تئاتر المنصور واقع در منطقه سبز بغداد با حضور شخصیت‌های سیاسی و مسئول و فرماندهان امنیتی و نظامی و نمایندگان هیأت‌های دیپلماتیک در عراق برگزار شد. یک مراسم عمومی نیز ساعت 15 عصر امروز در ساختمان اداره اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی و سالن «شهید حیدر المیاحی» برگزار شد که علاوه بر سخنرانی و ارائه برنامه‌های ادبی و فرهنگی، فیلمهای مستند نیز برای عموم به نمایش درآمد.

مراسم بزرگداشت اربعین شهدای مقاومت در بغداد

مراسم صبح امروز بغداد با حضور «فالح الفیاض» رئیس سازمان «الحشد الشعبی»، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» و رئیس سازمان بدر و «یاسین الیاسری» وزیر کشور و شماری از مقامات سیاسی و نظامی کشور برگزارشد.

«یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق در مراسم امروز بغداد، از نقش مهم ابومهدی المهندس در پیروزی بر داعش و آزادسازی عراق سخن گفت و از حضور چشمگیر او در عملیات‌های مهم برای غلبه بر تروریسم تقدیر کرد.

وی سپس به خاطره‌ای از عملیات آزادسازی موصل اشاره کرد و گفت: یکی از زنان مسیحی این شهر، از دور المهندس را خطاب قرار داد و گفت: هان ای چریک، داعشی‌ها به روستاهای ما آمدند تا ما را ذبح کنند، همسایگانمان ما را فروختند، برادرانمان به ما خیانت کردند..شهید المهندس در پاسخ گفت: شرافت شما شرافت ماست، بانوی آزاده.

پربیننده ترین خبرها