مسوول جنبش امل لبنان رسالت امام صدر و امام خمینی را دفاع از انسان خواند

مسوول جنبش امل لبنان رسالت امام صدر و امام خمینی را دفاع از انسان خواند
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 17:19

العالم ـ لبنان

عباس شریف مسوول فرهنگی جنبش شیعی امل در منطقه بقاع تاکید کرد: رسالت امام موسی صدر رهبر ربوده شده شیعیان لبنان و امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دفاع از انسان محروم بود.

وی امروز (یکشنبه) در گردهمایی که به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهر «حزرتا» در شرق لبنان برگزار شد، افزود: توحید، احترام به انسان، وحدت مسلمانان و گفت وگو و زندگی آنان با مسیحیان مفاهیم محوری نزد ۲ شخصیت یاد شده بود.

عصام درویش رهبر کلیسای کاتولیک منطقه بقاع لبنان هم در این گردهمایی گفت: وحدت ملی و روابط نیک پیروان اسلام و مسیحیت ۲ موضوع مهم و مورد نیاز این روزهای جامعه لبنان است و این ۲ موضوع، اجزای جدایی ناپذیر تفکر و حیات ما است.

وی افزود: صلح و آرامش در جهان عرب و اسلام مستلزم نقش و عملکرد مثبت دین و نگاه باز آن به انسان و مسایل جدید و دوری گزیدن از تعصب و غلبه بر ترس و نفرت است.

درویش تاکید کرد: اگر پیروان ادیان اسلام و مسیحیت در منطقه خاورمیانه نیروهایشان را متحد نسازند، گفت وگوی جدی میان خود را از سر نگیرند و همپیمان نشوند این ترس و نگرانی وجود دارد که جوانان از دین عبور کنند و وارد «عصر پس از دین» شوند.

وی گفت: دولت های منطقه ی خاورمیانه نگران آینده و گرفتار بی ثباتی سیاسی و اقتصادی خود هستند و به خاطر عملکرد نامناسب آن ها، انقلاب های اجتماعی در این منطقه رخ خواهد داد همان گونه که در سال ۱۹۷۹ میلادی انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد.

وی به نقش منطقه ای جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: برای حل مسایل منطقه خاورمیانه و مشکلاتی که مردم این منطقه از آن رنج می برند لازم است دیدگاه و موضع گیری جمهوری اسلامی و کشورهای عربی همسو شود.

حسین ابوحمدان شهردار حزرتا نیز در این گردهمایی گفت: انقلاب اسلامی ظرف چهل سال گذشته دستاوردهای مثبتی داشته که مهم ترین آن ها قطع ارتباط با رژیم اسراییل و واگذاری سفارت این رژیم به فلسطینی ها و پشتیبانی از گروه های مقاومت ضد اسراییلی در لبنان و فلسطین بود.

وی افزود: جنبش امام موسی صدر دعوت کننده به زندگی مسالمت آمیز و گفت وگوی اسلام و مسیحیت برای دفاع از محرومان و رویارویی با رژیم صهیونیستی بود.

او خواستار عملی کردن همه ی افکار و سفارش های امام موسی صدر به ویژه زندگی مسالمت آمیز طوایف لبنان شد.

به گزارش ایرنا، ۱۷ طایفه شامل پنج گروه مسلمانان (سنی ها، شیعه های ۱۲ امامی، دروزی ها، اسماعیلی ها و علوی ها) و ۱۲ گروه مسیحیان (مارونی ها، کاتولیک های رمی، سوری، یونانی و ارمنی، ارتدوکس های رمی، سوری، یونانی و ارمنی، قبطی ها، آشوری ها و پروتستان ها) در لبنان زندگی می کنند.

لبنان دارای بیش از ۴ میلیون جمعیت است و بیش از دو میلیون آواره سوری و فلسطینی نیز در آن حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها