نتانیاهو: معامله قرن، شروط سخت‌گیرانه‌ و شدیدی را بر فلسطینیان تحمیل می‌کند

نتانیاهو: معامله قرن، شروط سخت‌گیرانه‌ و شدیدی را بر فلسطینیان تحمیل می‌کند
جمعه 25 بهمن 1398 - 18:28

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت طرح معامله قرن دربرگیرنده اعتراف آمریکا به الحاق شهرک‌ها(صهیونیست نشین) و دره اردن و شمال بحرالمیت به اسرائیل(مناطق اشغالی) است و فرصت تاریخی برای تل‌آویو فراهم کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو در مقاله‌ای که در روزنامه یسرائیل هیوم نوشت و امروز جمعه منتشر شد، افزود ما و ایالات متحده آمریکا در صورتی که فلسطینیان، شروط تشکیل دولت فلسطینی را فراهم کنند، تصمیم‌گیری خواهیم کرد، این طرح (معامله قرن) متفاوت از تمام طرح‌هایی است که در گذشته ارائه شده بود و فرصت تاریخی برای اسرائیل است.

نتانیاهو در این مقاله در تلاش برای بهره‌برداری انتخاباتی از شرایط موجود به نفع خود خطاب به رای‌دهندگان صهیونیست به ویژه رای‌دهندگان وابسته به حزب لیکود گفت طرح معامله قرن، شروط سخت‌گیرانه‌ و شدیدی را بر فلسطینیان در برابر معامله آینده تحمیل می‌کند و این طرح، تغییر اساسی جامعه فلسطینی را ملزم کرده است.

وی افزود اسرائیل و ایالات متحده آمریکا در صورتی که فلسطینیان (اشاره به تشکیلات خودگردان) تمام شروط را اجرا کردند، که البته شروط فراوانی است، درباره ورود به مذاکرات تصمیم‌گیری خواهند کرد، فلسطینیان ملزم هستند که فورا پرداخت حقوق به خرابکاران (در اشاره به اسیران و خانواده‌های شهدا و هر فلسطینی که عملیات ضد صهیونیستی انجام می‌دهد) و تلاش برای پیوستن به سازمان‌های بین المللی بدون تصویب و تایید اسرائیل را متوقف کنند.

نتانیاهو ادامه داد تمام این شروط به عنوان پیش‌شرط ورود فلسطینیان به مذاکرات سیاسی(سازش) و به منظور پایان مذاکرات سیاسی آنها باید شروط زیر را عمل کنند:

اول اینکه اسرائیل را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت بشناسند، قدس را به عنوان پایتخت یکپارچه اسرائیل به رسمیت شناسند و با سیطره امنیتی اسرائیل بر تمام مناطق واقع در غرب رود اردن در سطح زمین و هوا و دریا موافقت کنند، تحریک (اقدامات ضد صهیونیستی) علیه اسرائیل را متوقف کنند که از جمله شامل شیوه آموزشی در کتاب‌های درسی و تمام موسسات تشکیلات خودگردان فلسطین می‌شود، همچنین باید به خلع سلاح کامل در غزه (خلع سلاح مقاومت) و تمام ساکنان فلسطینی بپردازند، به طور کامل از حق بازگشت (آوارگان) صرف نظر کنند، آنها همچنین باید انتخابات آزاد! آزادی مطبوعات! دفاع از حقوق بشر! و آزادی عبادت! و برابری در حقوق به اقلیت‌های دینی را تضمین کنند! و علاوه بر همه این موارد، پس از امضای طرح معامله قرن اگر فلسطینیان، شروط امنیتی خواسته شده از آنها را اجرا نکنند، آنگاه اسرائیل می‌تواند تمام اقداماتی را که معامله قرن بر آن تاکید کرده، زیر پا بگذارد.

نتانیاهو درباره طرح الحاق مناطقی در کرانه باختری به رژیم اشغالگر هم گفته است این طرح منجر به این مسئله خواهد شد و برای اولین بار از زمان تشکیل دولت (رژیم نامشروع صهیونیستی) طرح معامله قرن شامل اعتراف آمریکا به حاکمیت ما بر شهرک‌ها (صهیونیست نشین) در کرانه باختری و دره اردن است و این اجرای رویای صهیونیستی است.

وی افزود اعمال قانون اسرائیلی بر این مناطق مستلزم تکمیل عملیات ترسیم نقشه‌هایی است که کمیته مشترک اسرائیلی آمریکایی اجرا می‌کند، لازم است نقشه‌های مرزها به طول حدود 800 کیلومتر ترسیم شود که شامل منطقه‌ای است که حاکمیت اسرائیل بر آن اعمال خواهد شد و ما این عملیات را در اسرع وقت پایان خواهد داد.

نتانیاهو ادامه داد طرح ترامپ برای اولین بار بر خلاف تمام طرح های سیاسی است که قبلا ارائه شده بود، و بدون موافقت فلسطینیان یا موافقت آنها اجرا می‌شود،ما اعتراف آمریکا به مناطق را کسب کرده‌ایم،در حالی که فلسطینیان باید فقط به خاطر ورود به مذاکرات، امتیازهای بزرگی بدهند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود طرح معامله قرن همچنین خواستار تشکیل نظام بین المللی برای حل مسئله پناهندگان یهودی شده است، کسانی که مجبور به فرار از کشورهای عربی و اسلامی شده‌اند، این طرح از کشورهای عربی می‌خواهد ابتکارعمل‌ها و اقدامات علیه اسرائیل را در سازمان ملل و نهادهای بین المللی دیگر متوقف کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها