زخمی شدن شماری از فلسطینیان در راه پیمایی های کرانه باختری

زخمی شدن شماری از فلسطینیان در راه پیمایی های کرانه باختری
جمعه 25 بهمن 1398 - 22:03

شماری از فلسطینیان امروز جمعه در جریان سرکوب راه پیمایی های مناطق مختلف کرانه باختری در مخالفت با معامله قرن زخمی شدند.

العالم- فلسطين اشغالی

درگیری ها در 5 نقطه و درمقابله با نیروهای اشغالگر درمناطق مختلف استان رام الله مرکز کرانه باختری اشغالیو در مخالفت با معامله قرن شکل گرفت.

راه پیمایی دهها جوان به سوی ورودی شمالی شهر البیره مقابل شهرک بیت ایل آغاز شد و جوانان راهها را بسته و لاستیک ها را آتش زده و به نیروهای اشغالگر سنگ پرتاب کردند.

روستای بدرس در غرب رام الله نیز شاهد درگیری های خشونت آمیزی در طول دیوارحائل حد فاصل منطقه غربی بود که شلیک گلوله اشغالگران به زخمی شدن یک جوان منجر شد.

درگیری هایی نیز میان ساکنان روستای عابود و نیروهای اشغالگر درگرفت این در حالی است که اهالی برای گشودن ورودی شرقی که از 4 روز پیش بسته بود دست به کار شدند و سربازان گلوله های گازی به ساکنان و منازل شلیک کردند.

دو منطقه نعلین و بلعین نیزشاهد درگیری هایی با نیروهای اشغالگر در حد دیوار فاصل بود که اشغالگران گلوله های گازی شلیک کرده و چند نفر دچار خفگی شدند.

دهها شهروند نیز در درگیری ها با نیروهای اشغالگر در منطقه بیت امر در شمال شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی نیز به خاطر شلیک گاز اشک اور زخمی شدند.

"محمد عوض " فعال رسانه ای گفت :نیروهای اشغالگر به منطقه عصیده در بیت امر حمله و گازهای اشک اور به شهروندان و منازل شلیک کردند که به درگیری و خفگی دهها نفر منجر شد.

در همین راستا ، چند شهروند از جمله چند کودک روز جمعه به خاطر سرکوب نیروهای اشغالگر در راه پیمائی کفرقدوم درمخالفت با شهرک سازی زخمی شدند.

"مراد شتیوی " مسئول هماهنگی مقاومت مردمی کفر قدوم نیزاز شلیک گلوله فلزی با پوشش پلاستیک و بمب های گازی و صوتی به سوی شرکت کنندگان در این تظاهرات و زخمی شدن شماری از آنان و درمان میدانی آنان از سوی کادر هلال احمر خبر داد.

نیروهای اشغالگر به منظور جلوگیری از پوشش دادن سرکوب ساکنان روستا توسط خبرنگاران، بمب های گازی و گلوله های اسفنجی شلیک کردند.

این راه پیمائی با مشارکت صدها نفر از ساکنان این روستا برگزار شد و شعارهای ملی در محکومیت و مخالفت با معامله ترامپ سر دادند.

المركز الفلسطيني للإعلام

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها