معامله قرن و اظهارات سخیف نتانیاهو

معامله قرن و اظهارات سخیف نتانیاهو
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 18:04

خبر:

نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طرح صلح آمریکا در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن»، خواه مورد پذیرش فلسطینی‎ها باشد و خواه نباشد، اجرا خواهد شد.

تحلیل:

زمانی‎که «بنیامین نتانیاهو» نخست‎وزیر رژیم اسرائیل طرح «معامله قرن» را به «دونالد ترامپ» رئیس‎جمهوری آمریکا و دامادش «جارد کوشنر» تحمیل می‎کند و به دیدگاه فلسطینی‎ها برای اجرای این طرح اهمیتی نمی دهد، پس چرا ترامپ و کوشنر از فلسطینی‎ها به دلیل مخالفت‎شان با این طرح ناراضی هستند؟

فلسطینی‎هایی که «صلح» با «دشمن صهیونیستی» را انتخاب کرده و روند مذاکره با صهیونیست‎ها را طی دهه‎های طولانی دنبال کردهاند، برای‎شان محرز شد که صهیونیست‎ها به آنها به عنوان ابزاری جهت اجرای طرح و برنامه‎های‎شان می‎نگرند.

سازمان آزادی‎بخش فلسطین پس از آنکه موجودیت اسرائیلی‎ها را در سرزمین فلسطین پذیرفت، به این رژیم اشغالگر مشروعیت داد و سپس سلاحش را بر زمین گذاشت تا حسن نیتش را درخصوص مذاکرات «صلح» نشان دهد ولی نتیجه آن شد که صهیونیست‎ها این سازمان را نه در قدس و نه در کرانه باختری به رسمیت نشناخت و برای آن هیچ نقشی در تعیین سرنوشتش متصور نشد.

اینجا این سوال مطرح می‎شود که اگر از نظر نتانیاهو، ترامپ و کوشنر، «نقش فلسطینی‎ها پایان یافته است»، پس چه کسی جای فلسطینی‎ها را پر خواهد کرد به گونه‎ای که حل و فصل قضیه فلسطین در نزد افکار عمومی جهان مقبول‎تر واقع شود؟ به نظر می‎رسد این نقش به عربستان سعودی، امارات و بحرین و ... محول شده است و رژیم‎هایی که در صدر تصمیم‎گیرندگان جهان عرب قرار دارند، به رغم این‎که استقبال‎شان از این طرح را اعلان نکرده‎اند، ولی بیشتر از صهیونیست‎ها به اجرای این طرح و پایان دادن ابدی به قضیه فلسطین راغب هستند.

چیزی که به ذهن ترامپ، کوشنر، نتانیاهو، بن‎سلمان (ولیعهد عربستان سعودی)، بن زاید (ولیعهد امارات)، «حمد بن عیسی» (پادشاه بحرین) و همقطاران‎شان خطور نمی‎کند، این است که وطن‎ها نه فروختنی هستند و نه خریدنی و ملت فلسطین، ملت‎های عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان به این باند اراذل و اوباش اجازه نمی‎دهند که فلسطین را از نقشه جهان حذف کند و این حقیقت را حتی اهل خرد در آمریکا نیز قبول دارند؛ همان کسانی‎که اعلام کرده‎اند که طرح «معامله قرن» به دلیل اهداف انتخاباتی در آمریکا و رژیم اسرائیل مطرح شده است؛ چرا که این طرح، مرده متولد شده و این مخلوقی مشکوک است که فاقد هرگونه نشانه های حیات است.

پربیننده ترین خبرها