منابع مصری:

کتائب القسام درصدد تقویت روابط با ایران برای مقابله با اسرائیل است

سه شنبه 29 بهمن 1398 - 12:33

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع مصری نوشت در حالی که حماس ضمن مخالفت با آتش‌بس درصدد تقویت روابط خود با ایران برای مقابله با رژیم اشغالگر است، مصر هم به تل آویو درباره عواقب هر گونه اقدام برای ترور رهبران حماس هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع ویژه مصری و فلسطینی اعلام کردند که سرویس اطلاعات عمومی مصر که پیگیر موضوع آتش‌بس میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی است مجددا به تل‌آویو درباره عواقب هر گونه تلاشی برای ترور رهبران حماس هشدار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخیرا بار دیگر گفته بودند که این رژیم درصدد ترور دو شخصیت بازر حماس است که مخالف آتش‌بس با اسرائیل هستند.

این دو نفر یکی «یحیی السنوار» مسئول حماس در نوار غزه و عضو دفتر سیاسی آن و دیگری «مروان عیسی» از فرماندهان کتائب القاسم شاخه نظامی حماس است.

رژیم صهیونیستی السنوار را مسئول حملات کنونی از نوار غزه و مروان عیسی را هم دستیار ارشد و حامی برجسته السنوار در دفتر سیاسی حماس برمی‌شمرد.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع مصری نوشت: «در شرایطی که اسرائیل به هیچ کدام از توافق‌های خود درباره آتش‌بس پایبند نیست، کتائب القسام حفظ آتش‌بس با آن را صلاح نمی‌داند».

منابع مصری گفتند: هیئتی از دستگاه امنیتی مصر اوایل هفته گذشته به سرزمین‌های اشغالی رفته و در دیدار با مقامات امنیتی اسرائیل به آنها درباره عواقب ارتکاب هر گونه اشتباهی در هدف گرفتن سران مقاومت در غزه هشدار دادند.

بر مبنای گزارش این منابع، ادارات امنیتی اسرائیل «یحیی السنوار» را در شرایط کنونی تهدید و خطری جدی برای اسرائیل می‌دانند. این درحالی است که حماس نیز اقدامات امنیتی شدیدی را برای محافظت از«یحیی السنوار» رئیس این جنبش در غزه به کار بسته است.

هیئت امنیتی مصر پس از آن در سفری چند ساعته به نوار غزه رفت تا گروه‌های فلسطینی را برای راضی شدن به آتش‌بس و اجتناب از درگیری با اسرائیل متقاعد کند.

به گفته این منابع کتائب القسام هنوز درباره امکان دستیابی به توافق آتش بس با اسرائیل و فایده داشتن وساطت مصر در این زمینه متقاعد نشده است، زیرا قاهره که فقط مدیریت گذرگاه رفح را برعهده دارد و با توجه به بدعهدی اشغالگران درباره دیگر تعهدات آنها بر مبنای آتش‌بس ضمانتی وجود ندارد.

به گفته این منابع کتائب القسام معتقد است غزه باید درصدد تقویت روابط خود با ایران به عنوان متحد قدرتمند خود براید به خصوص در شرایطی که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم کمکی به حماس نمی‌کنند.

به گزارش العربی الجدید، السنوار که به دنبال از سرگیری روابط میان حماس و مصر همواره در سفرهای هیئت حماس به قاهره حضور داشت در سه سفر آخری آن غائب بود و برخی منابع از اختلاف نظر وی با مصر بر سر آتش‌بس با اسرائیل گفتند.

صهیونیست‌ها «یحیی سنوار» را در کنار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در لیست پنج شخصیت مهم و تاثیرگذار بر جامعه صهیونیستی قرار داده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها