یک نهاد بین المللی: ایران خدمات فداکارانه برای مقابله با داعش انجام داده است

یک نهاد بین المللی: ایران خدمات فداکارانه برای مقابله با داعش انجام داده است
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 14:41

رئیس "گروه بین المللی تحقیق و بررسی جنایات داعش" (یونیتاد) تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران کمک های فراوانی به عراق برای مقابله با گروه تروریستی "داعش" انجام داده و از این خدمات فداکارانه، نه تنها این کشور، بلکه کل منطقه سودمند شد که جای قدردانی دارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«کریم احمد اسعدخان» امروز (چهارشنبه) در دیدار با سفیر ایران در بغداد با بیان اینکه جمهوری اسلامی و عراق به عنوان دو کشور اصلی کانون شیعیان جهان، آماج اقدام های تروریستی داعش بوده اند، خواهان شناسایی و پیگرد قضایی آمران و عاملان جنایت های تروریستی شد.

وی افزود: افراد زیر نظارت ما در همکاری با مراجع قانونی عراق در حال جمع آوری اسناد و مدارک مرتبط با جنایت های داعش در این کشور است.

اسعدخان با ابراز علاقه مندی برای سفر و دیدار با مقام های ایران و بهره گیری از تجربه های تهران در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با داعش اضافه کرد: متاسفانه یکی از شخصیت هایی که مشتاق دیدار با وی بودم، حاج "قاسم سلیمانی" بود که دیگر در میان ما نیست.

وی با اعلام اینکه قوانین مربوط به پناهندگی و رواداری دینی بیش از دو هزار و پانصد سال پیش در منشور کوروش درج شده، این قوانین را زاییده غرب ندانست.

به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار با تبیین جایگاه و نقش مرجعیت شیعی عراق، به ویژه آیت الله "سید علی سیستانی" در حمایت معنوی و فکری از داوطلبان مبارزه با داعش، آثار این رهیافت را مختص به حوزه نظری ندانست و آن را در میادین مبارزه و جهاد علیه تروریستها و شکل گیری "الحشدالشعبی" عراق بر بنیاد مرجعیت دینی برشمرد.

«ایرج مسجدی» در ادامه با تقبیح اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور و به شهادت رساندن سرداران سپهبد سلیمانی و "ابومهدی المهندس"، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران خواهان تداوم صلح و امنیت است و رویکرد آمریکا با سیاق کنونی به جز ایجاد بحران و ناامنی در منطقه، نتیجه دیگری نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها