جنگ میان ایران و اشغالگران صهیونیست؛ از رویاپردازی رسانه ها تا واقعیت در میدان نبرد

جنگ میان ایران و اشغالگران صهیونیست؛ از رویاپردازی رسانه ها تا واقعیت در میدان نبرد
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 23:19

برخی از رسانه های آمریکایی وابسته به راستگرایان افراطی و محافظه کاران مانند مجله "نشنال اینترست" و شبکه "الحره" وابسته به مایک پامپئو و نیز برخی رسانه های صهیونیستی با انتشار گزارشی از "5 سلاحی سخن می گویند که در صورت وقوع جنگ با اسراییل، ایران را نگران خواهد کرد!".

العالم ـ آمریکا

این گزارش پس از اظهارات فرماندهان نظامی اسراییلی در راستای اعلام "تاسیس یک هیات جدید برای برنامه ریزی و پیگیری راهبرد نظامی و برنامه ریزی برای رویارویی با ایران" نوشته شد.

شبکه بدنام "الحره" که متعلق به مایک پامپئو است و خود از شبکه اش بدنام تر است، گزارش مفصلی درباره این 5 سلاح نوشته است. پیش از این مجله نشنال اینترست نیز در این خصوص گزارش نوشته بود؛ گزارش عبارت بود از تبلیغ سلاح های امریکایی است که بازارش در مقابل بازار روسیه دچار کسادی شده بود. در این گزارش آمده است که در صورت وقوع هرگونه اقدامات خصمانه میان دو طرف، ایران می بایست خود را برای رویارویی با قوی ترین ارتش جهان آماده کند. نیروهای اسراییلی مجموعه گسترده ای از سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار دارند.

سلاح های پنجگانه آمریکایی که این گزارش به آنها پرداخته شده، عبارتند از هواپیماهای اف 35 و جنگنده اف 15 آی و موشک های بالستیکی اریحا 3 و زیردریایی های دلفین و موشکهای حیتس.

نکته قابل توجه در این گزارش، نحوه سخن گفتن از جنگ میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم اشغالگر است گویی که این جنگ بی تردید اتفاق خواهد افتاد و اسراییل نه تنها برای آن آماده سازی می کند بلکه بی صبرانه منتظر این جنگ است. کسانی که این شیوه را در پیش می گیرند، هدفشان ایجاد رعب و وحشت در طرف مقابل است تا درمقابل "اصرار و پافشاری" اسراییلی از جنگ کردن خودداری کند!

اما کسی که این گزارش را تهیه کرده است خواه صهیونیستی و یا محافظه کار و یا افراطی، این مساله را نادیده گرفته است که این شیوه احمقانه بیانگر ترس و وحشت نه فقط در میان سران صهیونیست بلکه محافظه کاران اعم از صهیونیستهایی مانند ترامپ، پامپئو، پنس و ...است. آنها از مقابله با ایران ترس و هراس دارند و این مساله در واقع بعد از هدف گیری پایگاه امریکایی عین الاسد در عراق شدت گرفت.

این گزارش که بر سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی و استفاده از آن در صورت لزوم تاکید می کند، درواقع تلاشی برای بازداشتن ایران از جنگ است؛ اما این مساله را نادیده گرفت که ایران از تمام آنچه که "اسراییل" در اختیار دارد، مطلع است؛ از این رو به راههای متعددی برای فلج کردن تمام سلاح های اسراییلی و حتی سلاح های هسته ای آن فکر کرده است.

تمام نقاطی را که باندهای صهیونیستی در فلسطین، اشغال کردند، ایران به راحتی می تواند آنها را هدف قرار دهد چنانکه صهیونیستها ممکن است حتی فرصت فرار هم پیدا نکنند چه برسد به آن که بخواهند موشکی به سمت ایران پرتاب کنند و اگر فرض کنیم که آنها بتوانند یکی از موشکهای خود را شلیک کنند حتما از سوی ایران شناسایی و هدف قرار خواهند گرفت.

سخن از پرواز دو هواپیمای اف 35 بر فراز ایران بدون آنکه رادارهای ایرانی آنها را رصد کنند؛ همانطورکه در یک روزنامه کویتی آمده است، در واقع شبیه به قصه های کودکانه است. زیرا پیشرفت های نظامی "اسطوره ای" اسراییلی دیگر به بی مزه ترین جوک تبدیل شده اند؛ پس از آنکه مقاومت لبنان و غزه واقعیت این تجهیزات نظامی را برملا کردند؛ هیچ یک از موشکهای گنبد های آهنین و جنگنده های اف 35 و زیردریایی های دلفین نتوانستند صهیونیستها را نجات دهند.

ما به خوبی می دانیم که هرگونه مقابله با "اسراییل" به معنای مقابله با آمریکاست، از این رو ایران از همان ابتدا "اسراییل" را از هرگونه رویارویی حذف کرد و سلاح های خود را به سمت سروران نتانیاهو و کسانی که سلاح های پیشرفته در اختیارش می گذارند، نشانه گرفت. این اتفاق در هدف گیری بزرگترین پایگاه آمریکایی در عراق صورت گرفت بدون آنکه رادارهای آمریکا و ماهواره های امریکایی در عراق و منطقه و در تمام جهان بتوانند آنها را رصد کنند و بنا به اعتراف وزارت دفاع آمریکا بیش از 100 نظامی تروریست آمریکایی دچار آسیب مغزی شدند؛ در حالی که احتمال می رفت ایرا مواضع دیگری در منطقه مانند مواضع اسراییلی را هدف قرار دهد.

ترامپ که در مقابل حمله عین الاسد و نیز سرنگونی هواپیمای غول پیکر گلوبال هاوک واکنشی نشان نداد؛ به خوبی می داند که چرا در مقابل این دو اقدام سکوت کرده است؛ از این رو نتانیاهو نیز بهتر است قبل از این که ایران را تهدید کند، از ترامپ بپرسد چرا در مقابل این دو حمله از جانب ایران سکوت اختیار کرد و واکنشی نشان نداد.

سعید محمد - العالم

پربیننده ترین خبرها