یک روز بعد از انتخابات؛

به مدیران رویترز.. دیدید ایرانی ها با امیدهایتان چه کرده اند؟

به مدیران رویترز.. دیدید ایرانی ها با امیدهایتان چه کرده اند؟
شنبه 3 اسفند 1398 - 18:50

تنها دو روز قبل از برگزاری انتخابات مجلس جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری رویترز گزارشی سرشار از دروغ و کینه های کور و پنهان را از یکی از خبرنگاران خود به نام "بابک دهقان پیشه" منتشر کرد. العالم در این مقاله با عنوان (از بد به بدتر.. ناامیدی مخاطبان رویترز از این رسانه)، به این گزارش پاسخ داده است.

العالم - در گوشی

آن روز با پاسخی که به این گزارش دادیم مطمئن شدیم که دیگر خبرگزاری های مغرض همچون خبرگزاری های عربستان، امارات و بحرین، قبل از انتشار گزارش رویترز به عواقب کار خود فکر کنند.

این حرکت از سوی رویترز یک رسوایی تمام عیار بود. "دهقان پیشه" به طرز مأیوسانه ای سعی کرد چهره ای از ملت و انتخابات ایران ترسیم کند که جز در ذهن بیمار خودش، هیچ کجای دنیا واقعیت نداشت. او در گزارش خود اصرار زیادی داشت بر اینکه ایرانیان در انتخابات آینده شرکت نمی کنند یا مشارکت بسیار ناچیزی خواهند داشت.

ما در پایان مقاله دقیقا نوشتیم: "و بالاخره برای اینکه امثال دهقان پیشه و حافظی و تربتی (گروهی از ایرانیان آمریکایی که در این کشور زندگی می کنند و رویترز گزارش های خود درباره ایران را معمولا از میان آنها تهیه می کند) و البته رویترز و رؤسای آن را که نگران حیثیت این خبرگزاری هستند، ظلم نکرده باشیم، به آنها توصیه می کنیم منتظر یک روز بعد از انتخابات یعنی روز شنبه آینده باشید و آنگاه خودتان درباره اظهارات امثال دهقان پیشه قضاوت کنید".

امروز شنبه 22 فوریه است. همین دیروز جمعه ملت ایران با حضور پرشور و گسترده در انتخابات سیلی محکمی بر صورت دولت صهیونیستی آمریکا و در رأس آن ترامپ ابله و پمپئو وراج زد و پاسخ دندان شکنی به جنایت ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش داد. در این دوره نیز مهلت رأی دادن دو بار تا یک و نیم شب به وقت تهران تمدید شد با این حال صفوف طولانی جمعیت در مقابل درهای بسته مراکز رأی گیری همچنان مشاهده می شد.

در اینجا باید سئوالی از امثال بابک دهقان پیشه یا پریسا حافظی و یگانه تربتی بپرسیم. آنها خودشان بهتر از هر کس دیگری می دانند که دروغ گفته اند. اما شرفشان را به مشتی دلار فروخته اند، وجدانشان مرده و دیگر امیدی به زنده شدن آن نیست. اکنون روی صحبت ما با مدیران خبرگزاری رویترز است. ما به آنها می گوییم تا کی می خواهید اراجیف این افراد درباره ایران و ملت و رهبران آن را باور کنید در حالی که خودتان امروز حقیقت را به چشم خود بی کم و کاست می بینید؟ آیا ایرانی ها در انتخابات شرکت نکردند؟ آیا آمار مشارکت پایین بود؟ آیا جنگ روانی مانع شرکت آنها در انتخابات شد؟ آنهم در شرایطی که سلاح کثیف دیگری به نام "ویروس کرونا" به سلاح های گذشته اضافه شد؟!

مدتهاست که شاهد سقوط هر روز خبرگزاری رویترز هستیم اما صدای سقوط و متلاشی شدن آن را وقتی شنیدیم که تبدیل به ابزاری در دست صهیونیسم جهانی علیه ایران شد و امثال حافظی و تربتی و دهقان پیشه در آن رخنه کردند. مدیران رویترز سعی می کنند با استفاده از این اسامی، به گزارش های خود درباره ایران اعتبار ببخشد اما فراموش کرده اند که این گزارش ها اعتبار این خبرگزاری در میان مخاطبان ایرانی را از بین برده است.

  • سعيد محمد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها