مسجدی: هوداران و دوستداران شهدای مقاومت جنایت آمریکا را هرگز فراموش نمی کنند

مسجدی: هوداران و دوستداران شهدای مقاومت جنایت آمریکا را هرگز فراموش نمی کنند
شنبه 3 اسفند 1398 - 19:44

سفیر ایران در بغداد ضمن تقدیر از فداکاری‎های خاندان حکیم در راه اسلام، همزمان از شهیدان سردار سلیمانی و المهندس تمجید کرد و گفت که این دو فرمانده شهید فدارکاری‎های بسیاری در راه اسلام کردند.

العالم- عراق

به گزارش العالم، "ایرج مسجدی" سفیر ایران در بغداد، امروز- شنبه- طی سخنانی در مراسم روز شهید در عراق- سالگرد شهادت سید محمد باقر الحکیم- و چهلم فرماندهان شهید "سردار حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس"، متذکر شد آمریکایی‎ها از طریق عملیات تجاوزکارانه‎شان، که فرماندهان مقاومت را هدف قرار داد، مرتکب چندین جنایت شدند.

مسجدی تصریح کرد، اولین جنایت آمریکایی‎ها این بود که هواپیماهای‎شان بدون موافقت قبلی دولت بغداد وارد عراق شدند و آنها اعلام نکردند که هواپیماهای‎شان مجهز به سلاح جنگی است. دومین جنایت این بود که پهپادهای آمریکا وارد آسمان فرودگاه غیرنظامی بغداد شدند. سومین و بزرگترین جنایت نیز این بود که ایالات متحده ابومهدی المهندس را در کشور خودش و سلیمانی را که مهمان عراق بود، ترور کرد.

وی افزود: اگر از عراقی‎ها سوال شود که چه کسانی پیشرو جنگ با داعش بود، خواهند گفت المهندس و سلیمانی. ولی این دو شهید هدف ترور آمریکایی‎هایی قرار گرفتند که تروریسم دولتی را اجرا می‎کنند.

این دیپلمات ایرانی با تأکید بر این‎که جنایت ترور شهیدان سلیمانی و المهندس به کارنامه سیاه آمریکا افزوده شد، خاطرنشان ساخت که هواداران، فرزندان و دوستداران این دو شهید هرگز این جنایت را فراموش نخواهند کرد.

ایرج مسجدی تأکید کرد، پایگاه‎های نطامی آمریکا در سرتاسر جهان منبع تروریسم، شر و ناامنی است.

وی با تأکید بر اینکه خون شهیدان سلیمانی، المهندس و الحکیم مایه انسجام و اتحاد بیشتر میان ایران و عراق خواهد شد، گفت: «ملت‎های ایران و عراق مسلمان، همسایه و برادر هستند و به پشتیبانی از یکدیگر ادامه خواهند داد.»

مسجدی خاطرنشان کرد آمریکایی‎ها از طریق تهدید نظامی‎شان، به دنبال مداخله در امور کشورها هستند و پایگاه‎های آنها در سرتاسر جهان با هدف تضمین امنیت این کشور و نه کشورهای میزبان احداث شده‎اند و آمریکایی‎ها دروغ می‎گویند که حضورشان برای مبارزه با تروریسم است؛ چرا که آنها از تروریسم حمایت می‎کنند.

وی در پایان یادآور شد، ایران بعد از 12 سال مذاکره با دولت‎های آمریکا و کشورهای اروپایی توافق هسته‎ای را امضا کرد ولی ترامپ این توافق را نقض و تحریم‎های زیادی علیه ایران تحمیل کرد؛ هر چند که او ادعا می‎کند که خواهان مذاکره با ایران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها